اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی قزوین:

کیف‌قاپان در کمین مشتریان بانک هستند

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در داخل بانک و هنگام دریافت وجوهات، نسبت به افرادی که در داخل بانک پرسه می‌زنند، حساسیت لازم را به خرج دهید زیرا کیف‌قاپان در کمین مشتریان بانک هستند.

کیف‌قاپان در کمین مشتریان بانک هستند

دانیال صمدی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه چگونه از جان، مال و فرزندان در مقابل شیوه و شگرد‌های مختلف مجرمان محافظت کنیم، اظهار داشت: سعی کنیم هنگام دریافت و حمل وجه نقد یا وجوهات، یک نفر مراقب همراه داشته باشیم.

وی افزود: هنگام حمل وجوهات و در زمان خروج از بانک، در صورت مشاهده افراد و موارد مشکوک، مراقب را به مسئولان بانک و یا مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهید.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: در داخل بانک و در هنگام دریافت وجوهات، نسبت به افراد که در داخل بانک پرسه می‌زنند و نسبت به کار مابقی مشتریان بانک کنجکاو هستند، حساسیت لازم را به خرج داده و مراقب باشید.

صمدی‌زاده اضافه کرد: هنگام ورود و خروج به بانک مراقب موتورسوارانی (خصوصا دو نفره) که در مقابل بانک توقف کرده‌اند،‌ باشید و مشخصات ظاهری آنها را به خاطر بسپارید.

این مسئول ادامه داد: مراقب افرادی که در گوشه و کنار قسمت‌های داخلی شعبه مشغول صحبت کردن با تلفن همراه هستند، باشید و در صورت امکان سعی کنید، از چک‌های رمزدار بین بانکی، به جای وجوهات استفاده کنید زیرا این گونه چک‌ها توسط سارقان به راحتی قابل وصول نیست.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین ابراز داشت: با حوالجات تلفنی بین شعب، نیاز به حمل وجوهات و وجه نقد نیست، در صورت نیاز به اخذ وجوهات، دلار و غیره در اماکن عمومی و در محل‌های دیگری که احتمال تردد افراد غریبه وجود دارد، سعی کنید در یک مکان مناسب و دور از دید عموم، وجوهات را تحویل بگیرید.

صمدی‌زاده خاطرنشان کرد: در صورتی که پس از اخذ وجوه نقد و غیره در داخل خیابان و اماکن عمومی و غیره البسه شما آلوده به تخم‌مرغ، بیسکویت، دوغ و موادی شبیه آنان شد، بدانید که کیف‌قاپان حرفه‌ای، برایتان دام پهن کرده‌اند و قصد سرقت اموال شما را دارند،‌بنابراین توصیه می‌شود، خیلی سریع به نزدیک‌ترین مغازه و محل تجمع افراد مراجعه و مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهید و قبل از رسیدن پلیس از شهروندان تقاضای کمک کنید.

این مسئول یادآور شد: در صورت نیاز به تهیه و حمل چک، حتما شماره سریال چک‌ها را یادداشت کنید.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: دفاتر اسناد رسمی، نمایشگاه‌های اتومبیل،‌ بنگاه‌های مشاوره املاک همانند بانک‌ها، مکان مناسبی برای ورود کیف‌قاپان و کسب اطلاع از چگونگی رد و بدل شدن وجوهات برای ارتکاب عمل مجرمان است بنابراین رعایت نکات حفاظتی الزامی است.

صمدی‌زاده ادامه داد: مراقب افراد جوانی که کنار درب ورود اصلی بانک ایستاده‌اند و افرادی که در گوشه و کنار قسمت‌ای داخلی شعبه مشغول زاغ‌زنی و صحبت کردن با تلفن همراه هستند، باشید.

این مسئول ادامه داد: چنانچه ضرورت ایجاد می‌کند که وجه نقد را به صورت پیاده حمل کنید، حتما ساک و کیف دستی را در دستی که سمت دیوار یا جوی آب است قرار دهید و از حرکت در سطح سواره رو خیابان پرهیز کنید.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: از قرار دادن کیف و یا بسته حاوی وجوه نقد با اموال قیمتی و با ارزش، بر روی صندلی عقب، صندلی شاگرد و روی داشبورد امتناع کنید،‌چنانچه امکان قرار دان اموال در البسه یا زیر صندلی نبود، حتما در صندوق عقب بگذارید.

صمدی‌زاده یا بیان اینکه اتومبیل مجهز به قفل مرکزی است، اذعان داشت: اتومبیل مجهز به قفل مرکزی است که پس از باز کردن یک درب سایر درب‌ها نیز باز می‌شود، ‌پیشنهاد می‌شود چنانچه حامل وجوه یا اموال با ارزش است، درب‌ها را از داخل قفل کنید.

این مسئول یادآور شد: به هنگام حمل وجوه و یا اموال قیمتی از پایین کشیدن شیشه‌ها امتناع کنید و در مواردی مشاهده شده است که دو گروه دو نفره با دو دستگاه موتورسیکلت پرسه‌زنی می‌کنند و با ایجاد تصادف‌های ساختگی، موجب می‌شوند راننده اتومبیل مورد نظر ناخواسته از ماشینش پیاده شود و گروه دوم با سوء استفاده از شرایط عمدی ایجاد شده، مبادرت به سرقت اموالش می‌کند، بنابراین در این گونه موارد دقت کنید.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین ادامه داد: سارقانی که به این شیوه‌ (قاپیدن از داخل خودرو) عمل می‌کنند عموما طعمه و سوژه خود را از بین افرادی که به صورت انفرادی و تنها اقدام به حمل وجوهات می‌کنند، انتخاب می‌کنند بنابراین توصیه می‌شود چنان چه قصد جابه‌جایی مقادیری زیادی وجوهات دارید، یکی از نزدیکان خود را به همراه داشته باشید.

صمدی‌زاده ادامه داد: مراقب موتورسواران دو نفره که در مقابل بانک، نمایشگاه‌های اتومبیل، بنگاه معاملات و غیره توقف کرده‌اند، باشید و در صورت نیاز و ضرورت به اخذ وجوهات قابل توجه، حتما با هماهنگی و مراجعه نزد رئیس بانک یا همکاران وی به قسمت داخلی شعب مراجعه کنید و به دور از دید و منظر مشتریان وجوهات را تحویل بگیرید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت توقف موتورسیکلت با دو نفر راکب و سرنشین در جلوی مغازه و مراجعه یک نفره از آنان به داخل مغازه، جهت خریداری تلفن همراه یا طلاجات، تمام نکات حفاظتی را رعایت کنید تا در دام این گروه از مجرمان گرفتار نشوید.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین یادآور شد: چنانچه حامل طلاجات و وجوهات و غیره است و وسیله نقلیه شما (شخصی ـ کرایه‌ای) در طول مسیر پنچر شد، قطعا بدانید در دام کیف‌قاپان حرفه‌ای گرفتار شده‌اید بنابراین با رعایت تمام نکات حفاظتی به سرعت پلیس 110 را مطلع کنید.

صمدی‌زاده تصریح کرد: چنانچه حامل طلاجات و وجوهات و غیره و در مسیر با وسیله نقلیه دیگری تصادف کرده‌اید، احتمال ساختگی بودن تصادف توسط کیف‌قاپان برای رسیدن به اهداف شومشان متصور است، بنابراین با احتیاط عمل کنید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تهدید شدن به وسیله سلاح سرد و گرم از درگیری با کیف‌قاپان اجتناب ورزید.

مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین در خاتمه خاطرنشان شد: در اماکن عمومی هنگام رویارویی با افرادی که عناوین مختلف از جمله پرسیدن آدرس، نزاع ساختگی و غیره قصد نزدیک شدن دارند، احتیاط لازم را بکنید.

انتهای پیام/2667/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول