اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی زاهدان خبر داد

دستگیری سارق حرفه‌ای در زاهدان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی زاهدان گفت: یک سارق حرفه‌ای سابقه‌دار توسط مأموران انتظامی زاهدان دستگیر و راز 8 فقره سرقت نیز کشف شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، غلامرضا جعفری اظهار داشت: در پی اعلام سرقت‌های منازل به پلیس 110 و پیگیری‌های شبانه‌روزی مأموران آگاهی و تحقیقات فنی پلیس بررسی پرونده‌ها و سابقه سارقان، فردی بنام «علی.ن» شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

وی به سابقه این متهم اشاره کرد و افزود: این سارق حرفه‌ای در تحقیقات پلیس به هشت فقره سرقت با شاکیان مشخص اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی زاهدان از همه شهروندان خواست که در صیانت و مراقبت از وسایل همراه و لوازم خانگی نهایت دقت را به عمل آورند و زمینه را برای سرقت فراهم نکنند.

جعفری در پایان، پلیس 110 را خدمتگزار مردم معرفی و یادآور شد: مردم هر گونه اتفاق و حادثه را بلافاصله با پلیس 110 در میان بگذارند و پلیس را خادم خود بدانند.

متلاشی شدن باند سارقان قطعات خودرو در زاهدان

وی همچنین گفت: پلیس شهرستان زاهدان در یک عملیات پلیسی، باند سارقان قطعات خودرو را شناسایی و متلاشی کرد.

فرمانده انتظامی زاهدان افزود: 11 آذرماه سال‌جاری سارقان قطعات خودرو در منطقه زیباشهر شهرستان زاهدان به یک دستگاه خودرو پیکان دستبرد زده و لوازم و قطعات داخل آن را به سرقفت بردند.

جعفری اضافه کرد: به دنبال این سرقت، مالک خودرو برای طرح شکایت و درخواست رسیدگی به این موضوع به کلانتری 18 شهرستان زاهدان مراجعه کرد و جزئیات این اتفاق را برای مأموران انتظامی توضیح داد.

وی گفت: به دنبال اعلام شکایت این شهروند بلافاصله اقدامات فنی و تخصصی در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت و خبر این سرقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به تمامی گشت‌های انتظامی در سطح شهرستان زاهدان اعلام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان بیان کرد: ساعاتی پس از این سرقت، رئیس کلانتری 15 شهرستان زاهدان در حال گشت زنی و برقراری امنیت در سطح حوزه استحفاظی خود دو نفر را که در حال مشاجره و نزاع و درگیری بودند مشاهده و سریعاً برای بررسی موضوع اقدام کرد.

جعفری افزود: از آنجایی که پلیس پس از  مشکوک شدن به این دو فرد و کشف یک عدد پایپ استعمال ماده مخدر شیشه بلافاصله این دو نفر دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

وی بیان داشت: پس از بازداشت این دو فرد مظنون، مأموران انتظامی طی تحقیقات خود و بازرسی از خودرو آنان تعدادی قطعات و لوازم خودرو و کارت سوخت خودرو که شماره آن با شماره پلاک خودرو توقیفی همخوانی نداشت را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی زاهدان ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیس و پس از استعلام شماره پلاک کارت سوخت کشف شده مشخص شد لوازم کشفی مربوط به یک دستگاه خودرو در حوزه استحفاظی کلانتری 18 زاهدان می‌باشد  و ساعاتی قبل توسط سارقان به سرقت رفته است.

جعفری گفت: در ادامه تحقیقات تخصصی و فنی مأموران و به دنبال اعترافات این دو سارق مشخص شد این دو متهم با همکاری سه نفر دیگر باندی را تشکیل داده و دست به سرقت قطعات و لوازم خودرو در سطح شهرستان زاهدان می‌زنند.

این مقام ارشد انتظامی زاهدان در ادامه خاطرنشان کرد: پلیس با اعترافت این دو سارق و پس از هماهنگی مراجع قضایی کمتر از 24 ساعت در یک عملیات غافلگیرانه سه عضو دیگر این باند را در مخفیگاهشان دستگیر کرد.

وی افزود: در این عملیات اقلام و قطعات سرقتی خودرو و موتور سیکلت و سیم و کابل برق نیز کشف شد.

انتهای پیام/75002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول