اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

35 درصد مبلمان شهری اصفهان باید مناسب‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تنها 35 درصد از مبلمان شهری اصفهان باید مناسب‌سازی شود و معلولان در سطح شهر باید همانند مردم عادی از فضا‌های عمومی استفاده کنند.

35 درصد مبلمان شهری اصفهان باید مناسب‌سازی شود

محمود محمد‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان باید نیاز‌های واقعی معلولان را در سطح شهر شناسایی کنند، اظهار کرد: شهرداری مکلف به برطرف کردن نواقص و مشکلات موجود در مبلمان شهری است.

وی اضافه کرد: معلولان نباید در سطح جامعه فراموش شوند و معلولان باید با اجرای راهکار‌های قانونی به خواسته‌ها و نیاز‌های معلولان پاسخ بدهند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 110 هزار معلول در سامانه بهزیستی استان اصفهان دارای هویت مدد‌کاری، اجتماعی هستند، ادامه داد: این افراد از معلولان کم‌توان ذهنی، جسمی، حسی، اعصاب و روان و اوتیسم هستند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در حال حاضر اطلاعات حدود یک‌هزار و 600 نفر معلول آسیب نخاعی در سامانه بهزیستی استان ثبت شده است، ادامه داد: معلولان دغدغه‌های بسیاری در سطح جامعه دارند که حمل و نقل آنها در سطح شهر از مهم‌ترین دغدغه‌های این افراد به شمار می‌رود.

محمدزاده با بیان اینکه ویلچر به عنوان تنها نیاز معلولان نیست و حضور این افراد در سطح شهر در راستای درمان و آرامش روحی و روانی آنها موثر است، تاکید کرد: شهرداری باید با ساماندهی مبلمان شهری بستر‌ها و زیر‌ساخت‌های حضور معلولان را در سطح شهر فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های موجود در سطح شهر نیز باید برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شوند و این اتوبوس‌ها باید برای معلولان آسیب نخاعی دارای بالا‌بر باشند، افزود: در سال گذشته فاز نخست خط یک BRT اصفهان راه‌اندازی شد اما معلولان به دلیل عدم وجود رمپ برای ورود به اسکله قادر به استفاده از اتوبوس‌های تندرو شهری نیستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان مبلمان شهری را به عنوان نخستین نیاز معلولان دانست و گفت: در صورت برطرف شدن نواقص موجود در مبلمان شهری معلولان در سطح شهر حضور پیدا می‌کنند و مردم از آمار واقعی تعداد معلولان در سطح شهر مطلع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم وجود فضای مناسب‌سازی در سطح شهر، معلولان نیز کم‌تر در جامعه حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: همچنین معلولان باید از خدمات توان‌بخشی و درمانی نیز برخوردار شوند و در حال حاضر بهزیستی استان خدمات مختلفی را به این قشر از جامعه ارائه می‌دهد.

محمدزاده با بیان اینکه مبلمان شهری، اشتغال و بیمه مکمل درمانی از مهم‌ترین نیاز‌های معلولان آسیب نخاعی است، ادامه داد: تنها اجرای بخشی از این خواسته‌های معلولان به عهده معلولان است و تمام مدیران جامعه باید در راستای تحقق نیاز‌های این افراد تلاش کنند.

وی تصریح کرد: تنها 35 درصد از مبلمان شهری اصفهان باید مناسب‌سازی شود و معلولان در سطح شهر باید همانند مردم عادی از فضا‌های عمومی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان مبلمان شهری اضافه کرد: کارگروه مناسب‌سازی از دو سال گذشته تاکنون در استانداری اصفهان تشکیل شده است و تاکنون نیز اقدامات بسیاری برای مناسب‌سازی فضا‌های عمومی استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول