اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

شناسایی یک بیمار مبتلا به ایدز در جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از شناسایی یک بیمار مبتلا به ایدز در جم خبر داد.

شناسایی یک بیمار مبتلا به ایدز در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی عصر امروز در همایش مقابله با ایدز در شبکه بهداشت جم اظهار داشت: ایدز یک بیماری بسیار خطرناک است و درمان قطعی ندارد و پیشگیری از این بیماری امری حیاتی است.

وی افزود: در شهرستان جم طی چند سال اخیر دوره‌های آموزشی و کلاس‌های مختلف برای مقابله با بیماری‌ها برگزار شده و شاهد بهبود وضعیت سلامت شهرستان هستیم.

رئیس شبکه بهداشت جم خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد 378 مورد ابتلا به اچ‌آی‌وی در این استان مورد شناسایی واقع شده که 14 مورد آن تنها مربوط به نیمه نخست سال جاری است.

قاسمی تصریح کرد: در مجموع از این تعداد، 342 مورد آن مرد و 35 مورد آنها زن هستند.

وی از شناسایی یک نفر مبتلا به ایدز در جم خبر داد و گفت: در شهرستان جم بر اساس گزارش‌های پایگاه دیده‌وری استان تعداد یک مورد ایدز شناسایی شده که در حال حاضر از خدمات مشاوره‌ای مورد نیاز در این شهرستان برخوردار است.

قاسمی اذعان داشت: رعایت احتیاطات همه جانبه در برخورد با راه‌های سرایت بیماری در افراد جامعه کلید اصلی نجات از ایدز به شمار می‌رود.

جانشین امور بهداشتی شبکه جم نیز درباره عمده‌ترین راه‌های انتقال ایدز، شیوع موج سوم بیماری و آمار مبتلایان به ایدز در ایران و جهان و همچنین راه‌های مراقبت از خود در مقابل بیماری سخنانی بیان کرد.

محمد نوروززاد اظهار داشت: وفاداری به همسر و حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی، استفاده از وسایل شخصی غیر مشترک در آرایشگاه‌ها، عدم استفاده از سرسوزن و سرنگ‌های مشترک در انجام تزریقات محتمل و اطمینان از استریل بودن وسایل در مراجعه به دندانپزشکی از جمله ارکان اصلی پیشگیری است.

 وی همچنین عنوان داشت: ارتباطات اجتماعی معمول مانند دست دادن، روبوسی و ... باعث انتقال بیماری نمی‌شود و بیمار HIV را نباید از محیط جامعه طرد کرد، بلکه باید او را با حمایت‌های مورد نیاز و مشاوره به زندگی امیدوار کرد.

جانشین امور بهداشتی شبکه در بیان اهداف برگزاری چنین مراسماتی خاطرنشان کرد: با توجه به پایین آمدن سن ابتلا به ایدز (زیر 20 سال) و شیوع موج سوم بیماری به‌ویژه در گروه سنی 15 تا 24 سال که گویای رواج مصرف روانگردان‌ها و به تبع آن گسترش روابط جنسی غیرمعمول است، توجیه و اطلاع‌رسانی و مشاوره به این افراد گامی موثر در کنترل بیماری ایدز است.

انتهای پیام/2451/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول