اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

معدن‌کاران برخی از معادن خصوصی مشکل مزایا و حقوق دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به حل مشکلات معادن و معدن‌کاران بخش دولتی در برخی از معادن خصوصی و شخصی، هنوز مشکلاتی در ارتباط با نحوه پرداخت حقوق کارگران و مزایای آنان وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

معدن‌کاران برخی از معادن خصوصی مشکل مزایا و حقوق دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی عصر امروز در حاشیه دیدار با مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ استان کرمان اظهار داشت: کوهبنان در شمالی‌ترین نقطه استان قرار گرفته و دارای معادن غنی زغال‌سنگ، خاک نسوز، گچ، سرب، روی، آهن و ... است.

وی ادامه داد: بیش از چندین دهه از فعالیت معادن زغال‌سنگ در شمال استان سپری شده و افراد زیادی از استان‌های کشور شامل تبریز، زنجان، اردبیل، زاهدان و شهرستان‌های کرمان، زرند، راور، کوهبنان و ... در این معادن مشغول به کار هستند که در واقع با حضور در عمق 570 متری زمین سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: وجود معادن از طرفی زمینه کار و فعالیت تعداد زیادی از متقاضیان کار را فراهم کرده و از طرف دیگر در گردش اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.

متقی تصریح کرد: معادن پابدانای جنوبی، تونل چهار، چشم پودنه، کمسار، هشونی و همکار از جمله معادن فعال در شمال استان کرمان هستند که در کنار این معادن کارخانه‌های زغال‌شویی، قطران و کک در حال احداث است که می‌تواند تحول عظیمی در اقتصاد کشور و رونق اشتغال شمال استان داشته باشد.

وی افزود: کارگران معادن در گذشته به دلیل بی‌نظمی‌های پیاپی در دریافت حقوق و مزایای خود هرچند گاهی با ترک کار دست به اعتصاب می‌زدند، اما با عنایت به سفرهای استانی هیئت دولت با حل مشکلات مربوط به قشر کارگری امروزه حقوق کارگران به موقع پرداخت می‌شود و این قشر کمتر با مشکل فوق مواجه هستند.

متقی بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط کارشناسان اداره کار و شرکت زغال‌سنگ ایمنی، معادن در زغال‌سنگ نیز افزایش پیدا کرده و حوادث معدنی کاهش چشمگیری داشته به گونه‌ای که تلفات جانی به صفر رسیده است.

فرماندار کوهبنان در پایان عنوان کرد: با توجه به حل مشکلات معادن و معدن‌کاران بخش دولتی در برخی از معادن خصوصی و شخصی، هنوز مشکلاتی در ارتباط با نحوه پرداخت حقوق کارگران و مزایای آنان وجود دارد که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام/80012/ذ/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول