اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان

3740 میلیون ریال سود به سهامداران معدن باریت مریوان پرداخت شد

خبرگزاری فارس: به دنبال 3 ماه پیگیری‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان 3 هزار و 740 میلیون ریال سود در بین سهامداران معدن باریت روستای شاه‌نشین مریوان توزیع شد.

3740 میلیون ریال سود به سهامداران معدن باریت مریوان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان صبح امروز در جمع اعضای تعاونی یک‌هزار و 240 معدن باریت اظهار کرد: با پیگیری‌های 3 ماه گذشته این اداره‌کل و با عزل هیئت مدیره سابق و تعیین هیئت مدیره جدید از طریق برگزاری انتخابات به هر نفر عضو تعاونی، معادل 10 میلیون ریال و در مجموع بالغ بر 3 هزار و 740 میلیون ریال سود سهام بابت استخراج یک ماهه گذشته سنگ در این معدن پرداخت شد. 

رامین اسدی در ادامه تصریح کرد: در سالی که مزین به تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی شده است باید نقش تعاون برجسته‌تر و بیشتر در جامعه به ویژه در بخش اقتصادی نمود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد سرمایه‌گذاری در بخش تعاون صورت گیرد، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق این مهم اداره کل، کار و رفاه اجتماعی کردستان پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و بخصوص فعال‌سازی تعاونی‌های راکد و مشکل‌دار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: آغاز فعالیت این تعاونی با عضویت 374 نفر از جمله اقدامات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد در سطح استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 958 تعاونی در استان وجود دارد که بیش از یک‌هزار و 400 تعاونی از این تعداد فعال و مابقی در دست اجرا هستند.

به گفته اسدی، از کل تعاونی‌های استان 13 درصد در بخش کشاورزی و 14 درصد در بخش صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: 27 درصد از تعاونی‌های استان مربوط به بخش خدمات، 25 درصد مربوط به مسکن مهر و 21 درصد هم مربوط به سایر تعاونی‌ها است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: تشکیل، تقویت و گسترش تعاونی‌های توسعه روستایی و نظارت عالی بر عملکرد و فعالیت آنها امری ضروری است.

اسدی به توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به وضعیت معیشتی و اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه اشاره کرد و افزود: مسئولان با حمایت از تولید ملی و اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌توانند نقش موثری در این راستا داشته باشند.

گفتنی است؛ سالانه 30 هزار تن سنگ از تعاونی معدن باریت روستای شاه‌نشین مریوان استخراج می‌شود.

سنگ استخراج شده از این معدن علاوه بر استفاده در چاه‌های نفت ایران و ترانزیت به چاه‌های نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس در ساخت انواع لوازم طبی، داروهای پزشکی از جمله شربت باریوم، کاربردهای رادیولوژی، صنایع رنگ‌سازی و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر374 نفر از اهالی روستاهای شاه‌نشین، عبدالصمدی، هواره‌گرمه و تنگ‌باغ از توابع بخش چناره شهرستان مریوان عضو تعاونی یک‌هزار و 240 معدن باریت هستند و در مجموع 434 سهم از این تعاونی را خریداری کرده‌اند.

گفتنی است نبود نظارت لازم بر فعالیت تعاونی، بالا گرفتن اختلافات داخلی اعضا، سوء استفاده‌های مدیریتی و نبود زیر ساخت‌های ارتباطی از جمله جاده مناسب برای انجام عملیات استخراج و حمل مواد از جمله مشکلاتی بود که با گذشت بیش از 10 سال فعالیت این معدن، تنها یک میلیون تومان به عنوان سود سهام به ازای عضویت هر یک از اعضا پرداخت شده بود.

انتهای پیام/79001/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول