اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه سال جاری صورت گرفت

صدور پروانه بهره‌برداری 13 معدن در زنجان / صادرات 200 میلیون دلاری مواد معدنی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی هشت ماه سال‌جاری پروانه بهره‌برداری 13 معدن در استان زنجان صادر شده است.

صدور پروانه بهره‌برداری 13 معدن در زنجان / صادرات 200 میلیون دلاری مواد معدنی

جلال محمدی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تعداد درخواست‌های صدور پروانه اکتشاف در هشت ماه سال‌جاری 676 فقره اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه 21 فقره پروانه اکتشاف در هشت ماه سال‌جاری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به متقاضیان صادر شده است، خاطرنشان کرد: 14 فقره گواهی‌نامه کشف نیز در استان زنجان صادر شده است.

سرپرست معاونت امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: میزان ذخایر قطعی اکتشاف شده در استان زنجان 3.7 میلیون تن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: 15 جلسه کمیته فنی طی هشت ماه سال‌جاری به منظور بررسی طرح‌ها و گزارش‌های پایان عملیات اکتشافی نیز در استان تشکیل شده است.

محمدی‌تبار با بیان اینکه یک فقره پروانه بهره‌برداری صنایع معدنی شمش طلا در استان زنجان صادر شده است، یادآور شد: یک فقره پروانه بهره‌برداری از پودر معدنی نیز در استان طی هشت ماه سال‌جاری صادر شده است.

وی با بیان اینکه پنج فقره جواز تاسیس و طرح توسعه صنایع معدنی فلز روی در استان زنجان صادر شده است، ادامه داد: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از واحدهای صنایع معدنی نیز 45 فقره اعلام شده است.

*اشتغالزایی برای 189 نفر در واحدهای صنایع معدنی زنجان

سرپرست معاونت امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان اشتغال در واحدهای صنایع معدنی فلز روی را 189 نفر اعلام کرد و افزود: صنایع شمش طلا نیز 20 فرصت شغلی طی هشت ماه سال‌جاری ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغالزایی صنایع معدنی پودر معدنی فعال در استان زنجان 10 نفر است، تصریح کرد: شش فقره پروانه موقت نیز به پروانه دائم تبدیل شده است.

محمدی‌تبار با بیان اینکه میزان تولید شمش روی طی هشت ماه سال‌جاری در استان زنجان 90 هزار تن برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 13 معدن فعال در استان زنجان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

وی میزان استخراج مواد معدنی را از معادن استان زنجان 1.885 میلیون تن اعلام کرد و یادآور شد: میزان اشتغال در معادنی که پروانه بهره‌برداری دارند نیز 83 نفر اعلام شده است.

سرپرست معاونت امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در معادن استان زنجان 42.1 میلیارد ریال است، ادامه داد: میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی نیز در هشت ماه سال‌جاری 200 میلیون دلار برآورد شده است.

وی تعداد بازدیدهای آماری و نظارتی از معادن استان زنجان را 230 مورد برشمرد و تصریح کرد: 14 جلسه کمیته فنی نیز به منظور بررسی طرح‌های بهره‌برداری توسط اداره نظارت و بهره‌برداری معاونت امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تشکیل شده است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول