اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان:

ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان بزرگ‌ترین معضل مدارس است

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان را بزرگ‌ترین معضل مدارس استان دانست.

ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان بزرگ‌ترین معضل مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مریم اسدی در جمع اعضای هیئت پزشکی‌ورزشی استان اظهار کرد: معتقدم حضور کارشناسان تربیت بدنی در مدارس به ویژه در مقاطع ابتدایی در سلامت جسمانی و روحی دانش‌آموزان بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه این مسئله در ارتقای یادگیری دانش‌آموزان تاثیرگذار است، افزود: ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان بزرگ‌ترین معضل است و بیشتر دانش‌آموزان به دلیل نبود رویکرد به شیوه صحیح و ورزش نکردن دچار نارسایی‌های قامتی هستند که این مشکل در دانش‌آموزان دختر بیشتر است.

این مسئول، با اشاره به اینکه کمبود نیروی متخصص تربیت بدنی به ویژه در مقطع اول تا سوم ابتدایی موجب بروز مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان شده است، خاطرنشان کرد: باید بیش از گذشته به ورزش در مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی توجه شود تا دانش‌آموزان اهمیت به سلامت جسمانی را از سنین پایین بیاموزند.

وی همچنین در ادامه این مراسم از برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت ورزشی در مدارس به صورت اختصاصی برای معلمان ورزش مدارس گیلان در روز 22 آذر ماه خبر داد.

وی کار تدریس این کارگاه آموزشی را بر عهده محمد حق‌شناس رئیس هیئت عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت محدود تعداد شرکت کنندگان، اولویت با کسانی خواهد بود که زودتر ثبت نام کنند.

نایب رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با شماره 3244462 و کد 0131 داخلی 22 تماس بگیرند.

به گفته وی، در کلاس مذکور معلمان با نحوه برخورد صحیح ورزش کودکان و نوجوانان در مدارس بیشتر آشنا می‌شوند و می‌توانند از بسیاری آسیب‌های ورزشی جلوگیری کرده و یا موجب کاهش آن شوند.

انتهای پیام/84002/ت/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول