اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

افزایش حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان با طرح مدام

خبرگزاری فارس: طرح مدام به منظور مشارکت دانش‌آموزان در اداره امور مدرسه در مدرسه راهنمایی دخترانه فرزانگان ناحیه یک کرمان اجرا و نشان از حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان دارد.

افزایش حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان با طرح مدام

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طرح مدام به عنوان یکی از طرح‌های سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش و در راستای مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه به اجرا گذاشته می‌شود.

مدرسه راهنمایی دخترانه فرزانگان ناحیه یک کرمان «استعدادهای درخشان» امروز با همکاری 21 دانش‌آموز به عنوان کادر اجرایی شاهد برگزاری طرح مدام بود و دانش‌آموزان تمام مسئولیت‌ها و فعالیت‌های مدرسه را به عهده داشتند.

افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان در طرح مدام

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز با حضور در این مدرسه در جریان نحوه اجرای این طرح قرار گرفت و با دانش‌آموزان در مورد این طرح به گفت‌وگو پرداخت.

حمیدرضا آرمان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد تحول نظام آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزانی شجاع، فهمیده، مسئولیت‌پذیر و متدین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدارک دیده شده، طرح مدام و مشارکت دانش‌آموزان در اداره امور مدرسه است.

آرمان با بیان اینکه این طرح سه تا چهار مرتبه طی سال تحصیلی در مدارس به اجرا گذاشته می‌شود، افزود: با اجرای طرح مدام، دانش‌آموزان با نقش‌ خود که در آینده باید عهده‌دار شوند، آشنا شده و حس مسئولیت‌پذیری در آنها تقویت می‌شود.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری، افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری را از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

آرمان طرح مدام را از جمله طرح‌های آموزشی و پرورشی دانست و گفت: طی این طرح علاوه بر اینکه ذهن دانش‌آموزان مورد سنجش و پرورش قرار می‌گیرد، دست‌ورزی و مهارت آنها را در انجام کار بالا برده و بر عواطف آنها نیز تأثیر دارد.

افزایش حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در طرح مدام

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان نیز با حضور در دفتر مدیریت و کلاس‌های درس از نزدیک در جریان کار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مهدی ادهمی همچنین با حضور در شورای دبیران مدرسه که دانش‌آموزان به عنوان مدیر، معاون، ناظم و دبیران انتخاب شده بودند، اظهار داشت: مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه نگاه مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس را در آنها تقویت می‌کند.

وی خطاب به دانش‌آموزان ابراز داشت: شما به عنوان آینده‌سازان جامعه باید از اکنون با نقش‌ها و تعهدها آشنا شوید و آنها را به دیگر همکلاسی‌های خود انتقال دهید.

ادهمی احترام به والدین و معلمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ادب، اخلاق و دین‌مداری همراه با تحصیل و دانش زندگی را لذت‌بخش می‌کند.

21 دانش‌آموز کادر اجرایی مدرسه را به عهده دارند

افسانه صادقی مدیر مدرسه راهنمایی دخترانه فرزانگان ناحیه یک کرمان نیز در مورد نحوه اجرای طرح مدام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس این طرح امروز دانش‌آموزان عهده‌دار تمام مسئولیت‌های مدرسه هستند.

وی بیان داشت: 21 دانش‌آموز به عنوان کادر اجرایی مدرسه شامل مدیر، چهار معاون، ناظم، مشاور، مسئول بهداشت، دبیر، مستخدم و ... طی دو کادر چهار ساعته اداره مدرسه را به عهده گرفته‌اند.

صادقی عنوان کرد: دانش‌آموزان از قبل برای حضور در کادر اجرایی مدرسه اعلام آمادگی کرده‌اند و با نظر کمیته طرح مدام مدرسه براساس توانمندی برای هر یک از مسئولیت‌ها انتخاب شده‌اند.

وی افزایش اعتماد به نفس، رشد اجتماعی و مسئولیت‌پذیری، ملموس بودن فعالیت‌های مدرسه، افزایش روحیه خودباوری را از جمله اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

صادقی گفت: تدریس امروز نیز توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شود و هر کدام از آنها کار خود را با یک طرح درس آغاز کرده‌اند.

وی ابراز داشت: مطالبی که امروز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، دیگر مورد تکرار معلمان قرار نمی‌گیرد و نمره آن نیز در لیست همکاران مدرسه ثبت می‌شود.

مدیر مدرسه راهنمایی دخترانه فرزانگان ناحیه یک کرمان اظهار داشت: امروز چهار دستور کار نیز با عنوان‌های کارگاه آموزشی با حضور مسئولان آموزش و پرورش، کارگاه آموزشی تحول بنیادین و کارگاه آموزشی طرح تعالی مدیریت برای معلمان این مدرسه در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان راهنمایی دخترانه فرزانگان ناحیه یک کرمان احساس خود را از حضور در طرح مدام یادداشت کرده و فرم نظرسنجی این طرح نیز در میان دیگر دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران مدرسه توزیع شد.

................................

گزارش از شیما صفرزاده

................................

انتهای پیام/80017/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول