اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است

بهره‌برداری از 77 پروژه آموزشی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: در راستای اجرای افزایش فضاهای آموزشی، در سال جاری از سوی اداره کل نوسازی مدارس فارس 77 پروژه آموزشی در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

بهره‌برداری از 77 پروژه آموزشی در فارس

احمد دست نیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این پروژه‌های آموزشی با 530 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر بیش از 375 میلیارد ریال با کمک و همیاری خیران مدرسه‌ساز احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی اداره کل نوسازی مدارس فارس مقاوم‌سازی و تجهیز مدارس در برابر وقوع حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله است، افزود: برای ایمن‌سازی 9 هزار و 500 کلاس درس، اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان در یک دوره چهار ساله نیاز است، که در صورت تحقق این اعتبار شاهد افزایش فضاهای آموزشی در استان فارس می‌شویم.

دست نیان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی در پنج سال گذشته، 2 هزار و 200 کلاس درس در برابر زلزله مقاوم‌سازی و 4 هزار و 300 کلاس دیگر بازسازی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: طرح مقاوم‌سازی دانش فنی جدید و پیچیده‌ای بوده که به طور چشم‌گیری در سازمان نوسازی مدارس به ویژه در استان فارس به مرحله اجرا درآمده است.

وی مقاوم‌سازی دبیرستان فرهنگی و قدیمی مرحوم نمازی در شهرستان شیراز را یکی از کامل‌ترین فعالیت‌های اجرایی این اداره کل برشمرد و افزود: به دلیل حساسیت همکاران در سازمان میراث فرهنگی، این آموزشگاه با حفظ ظاهر فرهنگی در مقابل هرگونه آسیبی مقاوم‌سازی شده و دانش‌آموزان این مجموعه آموزشی می‌توانند با خیال آسوده به تحصیل ادامه دهند.

دست نیان اضافه کرد: اداره کل نوسازی مدارس این استان با ارائه برنامه‌های مدون از سوی کارشناسان فضاهای آموزشی مقاوم و امنی را در برابر حوادث و بلایای طبیعی فراهم کرده است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول