اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تأکید کرد

ارسال کتاب‌های اسلامی به مراکز علمی دنیا

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به وزیر فرهنگ از وی خواست نسبت به از بین بردن نقیصه عدم وجود کتاب‌های اسلامی در کتابخانه‌های دنیا اقدام کند.

ارسال کتاب‌های اسلامی به مراکز علمی دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی امروز در دومین همایش بین‌المللی امام سجاد (ع) ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایش اظهار داشت: صحیفه سجادیه به گفته صاحب نظران نیاز به سند ندارد و اگر هم از سند آن بحث می‌شود به عنوان عمل به یک سنت است.

وی با بیان اینکه شیعیان زیدی و اثنی عشری در زمینه‌های فرهنگی خوب سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: شیعیان اثنی‌عشری علمای زیدی را به عنوان امام نمی‌دانند چراکه این علما پیروان ائمه هستند.

وی افزود: ما دو صحیفه سجادیه داریم، یک صحیفه زیدیه که دعاهای آن کمتر است و دوم صحیفه کامله سجادیه که دعاهای آن بیشتر است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای خبرگان رهبری افزود: زمینه کردن دعاهای دیگر امام سجاد به صحیفه سجادیه خطایی بزرگ و نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی همانند صحیفه سجادیه و نهج‌ابلاغه کتاب‌هایی کامل و جامع هستند، افزود: اضافه کردن ادعیه و احادیث به این دو کتاب امری نادرست و ناپسند است چراکه به عقیده بنده نباید اعتبار این دو کتاب عظیم را زیر سؤال برد.

وی با تأکید بر حفظ جایگاه صحیفه سجادیه افزود: صحیفه سجادیه یک کتاب دعای صرف نیست چراکه این کتاب در نزد علمای شیعه و علمای تسنن جایگاه ویژه دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه نباید در ناحیه جهان اسلام محدودیت و منعی برای انتشار و توزیع کتاب‌های تشیع و اسلامی دید، افزود: متأسفانه طی 30 سال اخیر ما نتوانستیم فرهنگ تشیع و اسلام را در مراکز علمی جهان آن طور که شایسته است معرفی کنیم.

به گفته نعیم آبادی اگر در مراکز علمی جهان کتاب‌های تشیع و جهان اسلام وجود ندارد تقصیر از خود مسلمانان است چرا که امروز منعی برای عرضه کتاب‌های اسلامی در جهان وجود ندارد.

به گفته امام جمعه بندرعباس امروز ذهنیت جهان بر اساس مطلب‌گیری است و باید از این ذهنیت و فرصت استفاده شود.

وی خطاب به وزیر فرهنگ گفت: کتاب‌هایی که در کشور چاپ می‌شود باید به کتابخانه‌های سراسر دنیا نیز فرستاده شود.

نعیم آبادی تأکید کرد: اگر الان نیز از نشریات قبل کتابی موجود است باید نسبت به ارسال آنها به سایر کشورها اقدام شود.

وی ادامه داد: باید نسبت به از بین بردن نقیصه عدم وجود کتاب‌های اسلامی در کتابخانه‌های دنیا اقدام کرد.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول