اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ازبکستان در ایران:

تعاملات سرمایه‌گذاران ازبک با بندر امیرآباد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: سفیر ازبکستان در بازدید از بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر از افزایش تعاملات سرمایه‌گذاران ازبک با این بندر خبر داد.

تعاملات سرمایه‌گذاران ازبک با بندر امیرآباد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، الهام اکرام اف بعد از ظهر امروز به اتفاق یک هیئت تجاری از ازبکستان بازدیدی میدانی از امکانات و تجهیزات بزرگ‌ترین بندر شمال کشور داشت.

وی که در گذشته هم از این بندر دیدن کرده بود، امروز و پس از گذشت چند سال، طی جلسه‌ای از تغییرات و پیشرفت‌های بوجود آمده در بندر ابراز شگفتی کرد و گفت: این تغییر و تحولات بسیار چشمگیر است و امیدوارم با مذاکراتی که در آینده انجام می‌شود سرمایه‌گذاران و صاحبان کالای ازبکستانی بتوانند همکاری‌های تجاری بیشتری با این بندر داشته باشند.

در ادامه، سیدعلی نعیمی مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به مزایای بندر امیرآباد به‌عنوان بندر کانونی و پایلوت کریدور شمال - جنوب و تنها بندر مجهز به اسکله ریلی کشور اظهار داشت: در هشت ماهه امسال 2 میلیون و 600 هزار تن حجم تخلیه و بارگیری داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه حداقل 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: بندر امیرآباد آمادگی هرگونه همکاری با همسایه ازبک خود در راستای توسعه و مبادلات دوجانبه را دارد.

در ادامه قاسم شریفی مدیر گمرک بندر امیرآباد هم با بیان اینکه عملکرد گمرکی و ترخیص کالای بندر امیرآباد برای سرمایه‌گذارانی که از این بندر بازدید می‌کنند بسیار تحسین برانگیز است، اظهار داشت: گمرک امیرآباد از لحاظ واردات، چهارمین و از لحاظ صادرات، ششمین گمرک کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در مبادلات تجاری کشورهای حوزه دریای خزر دارد.

انتهای پیام/86001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول