اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد خراسان‌رضوی خبر داد

اختصاص 113 میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد در سال گذشته

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته بالغ بر 113 میلیارد تومان تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه به مددجویان اعطا شده است.

اختصاص 113 میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا محسنی عصر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد با اشاره به رویکرد جدید کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی خانواده‌ها اظهار کرد: طرح‌های خودکفایی اجرا شده در هشت سرفصل کشاورزی، صنعت، خدمات، دامپروری، شیلات، صنایع دستی،فعالیت‌های صنفی به خانوارها ارائه شده است.

وی به فرآیند اشتغال در کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: مراحل اشتغال‌زایی برای مددجو شامل استعدادسنجی با توجه به  قابلیت‌های فردی و خانوادگی، مشاوره شغلی،ارائه آموزش‌های کارآفرینی و مهارتی و معرفی به بانک برای اخذ تسهیلات است.

محسنی از رشد چشمگیر اشتغالزایی در طی یک سال اخیر خبر داد و خاطر نشان کرد: اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در طی سال‌های67_ 89 تعداد 35 هزار طرح بوده در حالی که این آمار در طی سال 90، 22 هزار اشتغال در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خودکفایی در روستاها بوده است افزود: مهم‌ترین جامعه هدف در اشتغال‌زایی، روستاییان هستند در همین راستا از میان طرح‌های خودکفایی کمیته امداد در سطح خراسان‌رضوی بیش از 50 درصد طرح‌های خودکفایی در حوزه دامپروری اجرا شده است.

وی به برگزاری جشن خودکفایی خراسان‌رضوی در مهر ماه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: از میان 100 هزار خانواری که قرار بود جشن خودکفایی آنها برگزار شود 6 هزار و 100 خانوار متعلق به خراسان‌رضوی بودند که در این خصوص استان رتبه اول خودکفایی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات کمیته امداد بیشتر به زنان سرپرست خانوار و فرزندان پرداخت شده افزود: سال گذشته به 2 هزار و 379 زن سرپرست خانوار، 2 هزار و 692 مددجو موردی و 3 هزار و 388 فرزند مددجو تسهیلاتی به منظور فعالیت در مشاغل خانگی پرداخت شده است.

محسنی ادامه داد: تسهیلات مشاغل خرد نیز به هزار و 142 زن سرپرست خانوار، 2 هزار و 705 فرزند مددجو و هزار و 74 مددجو موردی در سال گذشته اعطا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته بالغ بر 113 میلیارد تومان تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه به مددجویان اعطا شده است.

انتهای پیام/70003ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول