اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی:

140 هزار خانوار زیر نظر کمیته امداد خراسان رضوی قرار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) خراسان رضوی از پوشش 144 هزار و 432 خانوار در 6 ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

140 هزار خانوار زیر نظر کمیته امداد خراسان رضوی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حاجی‌نقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح و ارائه آمار شش ماهه نخست سال‌‌ جاری پرداخت و افزود: در این مدت کمیته امداد 144 هزار و 432 خانوار به تعداد297 هزار و 921 نفر را به صورت عادی و طرح شهید رجایی تحت پوشش دارد که در راستای پرداخت مستمری،هزینه‌های فرهنگی،درمان و عمران 250 میلیارد ریال را هزینه کرده است.

وی به حضور حامیان و زیر نظر گرفتن یک یا چند یتیم اشاره کرد و افزود: در طرح اکرام 16 هزار و 953 نفر یتیم تحت حمایت و پوشش کمیته امداد هستند که 33 هزار و 885 حامی از 16 هزار و 220 یتیم حمایت مالی و معنوی دارند و در مدت مذکور 38 میلیارد ریال را پرداخت کرده‌اند.

حاجی‌نقی یکی از اقدامات مهم این اداره را در خدمات‌دهی فرهنگی دانست و ادامه داد: در این اداره به 4 هزار و 708 نفر دانشجو و 29 هزار و 431 نفر دانش‌آموز خدمات فرهنگی ارائه و 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ارتقای سلامت مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) 89 هزار و 791 نفر بیمه شده‌اند که در این‌باره 24میلیارد ریال هزینه اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره)خراسان رضوی به ازدواج آسان و حمایت از این بخش در کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: در شش ماهه نخست سال جاری به یک هزار و 246 ‌نفر جهیزیه و کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است که این هزینه 43 میلیارد ریال است.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های عمرانی در این اداره،اظهار داشت: فعالیت‌های این بخش شامل احداث ،تعمیر و بازسازی،احداث سرویس بهداشتی،آشپزخانه و حصارکشی است، که در شش ماهه ابتدای سال جاری 3 هزار و 875 مورد فعالیت عمرانی با اعتبار 9 میلیارد ریالی انجام شده است.

حاجی‌نقی از حمایت‌های مالی مددجویان گفت و ادامه داد: در پرداخت وام قرض‌الحسنه می‌توان به موارد کارگشایی، ازدواج، محکومان نیازمند، ودیعه مسکن، درمان و خدمات تحصیلی اشاره داشت که در این راستا 7 هزار و 933 مورد وام با مبلغ 43 میلیارد ریال به مددجویان ارائه شده است.

وی افزود: توانمند‌سازی و ایجاد اشتغال در معاونت خودکفایی‌، یکی از مهمترین اهداف و رویکردها محسوب می‌شود که در این راستا این معاونت توانسته ،3 هزار و 25 مورد وام به 34 هزار و 621 خانوار با مبلغ 133 میلیارد ریال را در قالب طرح خودکفایی بپردازد.

انتهای پیام/‌70003/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول