اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم:

پردیس دانشگاه قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم از راه‌اندازی پردیس دانشگاه قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پردیس دانشگاه قم راه‌اندازی می‌شود

مصطفی فضائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس دانشگاه قم در سال 58 اظهار کرد: هفت دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، الهیات و معارف اسلامی، حقوق، تربیت مدرس و مجازی در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: رشته‌های فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، علوم قرآن و حدیث، الهیات و معارف اسلامی و شیعه‌شناسی در دانشکده الهیات و معارف اسلامی در مقطع دکترای حرفه‌ای و تخصصی دانشکده الهیات و معارف اسلامی وجود دارد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم رشته‌های ریاضی محض، فیزیک اتمی، ریاضی کاربردی، فیزیک ذرات بنیادی، فیزیک نجومی و فیزیک حالت جامد را از جمله رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشکده علوم پایه ذکر کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه قم دارای دو واحد آموزشی برادران، یک واحد آموزشی خواهران و یک واحد آموزشی تربیت مدرس است گفت: این واحدها از امکاناتی مانند آزمایشگاه‌های مکانیک، الکتریسیته و مغناطیس، حرارت و نور، فیزیک مدرن، الکترونیک، لایه‌های نازک، ابررسانایی و نانو برخوردار هستند.

فضائلی با اشاره به راه‌اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه قم گفت: راه‌اندازی این رشته‌ها منوط به دریافت مجوز از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی یادآور شد: بنا داریم در مقطع کارشناسی ارشد حوزه الهیات و معارف اسلامی، رشته‌ فقه را در گرایش‌های فقه اقتصادی، فقه خانواده و فقه سیاسی راه‌اندازی کنیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم عنوان کرد: رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ارشد طراحی شده و برای دریافت مجوز به شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.

وی از راه‌اندازی پردیس دانشگاه قم خبر داد و افزود: مجوز پردیس دانشگاه قم از شورای گسترش دریافت شده و در آینده این پردیس راه‌اندازی می‌شود.

فضائلی یادآور شد: پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه قم از طریق آزمون‌های اختصاصی صورت می‌گیرد که اتباع غیر ایرانی و ایرانی به ویژه شهروندان قمی و مناطق هم‌جوار می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و به تکمیل تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بپردازند.

انتهای پیام/78003/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول