اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل تاکید کرد

برطرف کردن مشکلات محور اردبیل ـ سرچم

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل بر برطرف کردن کمبودها و معایب موجود در محور مواصلاتی اردبیل ـ سرچم تاکید کرد.

برطرف کردن مشکلات محور اردبیل ـ سرچم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس اردبیل، یوسف اکبری در بازدید از پاسگاه‌های انتظامی بین راهی مستقر در حوزه استحفاظی اردبیل اظهار داشت: کاهش تصادفات فوتی و جرحی از موفقیت‌های مجموعه خدمتگزاران در محورهای مواصلاتی این شهرستان است.

وی گفت: با راه‌اندازی و به کارگیری سامانه‌های هوشمند نظارتی و تصویری می‌توان نقاطی که بیشترین احتمال برف‌گیری، یخبندان و یا مسدود شدن را دارند تحت کنترل قرار داد.

فرماندار اردبیل ادامه داد: شرایط جوی متغیر در مناطق کوهستانی، گردنه‌ها و نقاط پرتردد که موجب ایجاد مشکلات ترافیکی و ایمنی می‌شود با این سامانه زیرپوشش خدمات سامانه هوشمند تصویری و نظارتی قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان داشت: بر این اساس تیم‌های راهداری در قالب کمیته‌های کارشناسی باید نقاط حادثه‌خیز و پرتردد محورهای مواصلاتی چهارگانه را شناسایی کرده و نسبت به تجهیز محورهای مواصلاتی به سامانه‌های هوشمند تصویر برای بالا رفتن سطح ضریب امنیت و استاندارد جاده‌ها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: این فعالیت که از سه سال پیش در اردبیل آغاز شده می‌تواند در جاده‌های پرتردد و فاقد سامانه هوشمند جزو اولویت روش‌های کنترلی و نظارتی بر راه‌های مواصلاتی قرار بگیرد تا با اتکا به ابزارهای جدید برای مدیریت در ترافیک جاده‌ها از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.

اکبری با اشاره به آغاز فصل سرما و بارش‌ها در منطقه بر لزوم آمادگی دستگا‌ه‌های امدادی تاکید کرد.

وی گفت: اقدامات اساسی برای کنترل راه‌ها، ایمن‌سازی، اطلاع‌رسانی به موقع، کارشناسی در طول راه‌های مواصلاتی و مراقبت پلیس راه و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها می‌تواند از احتمال قانون‌گریزی و تصادفات و خسارت بکاهد.

فرماندار اردبیل همچنین ضمن درخواست از دستگاه‌های ذیربط برای رفع ضعف‌های آشکار موجود در راه‌ها بر حل کمبودها و معایب موجود در محور مواصلاتی اردبیل ـ سرچم تاکید کرد.

اکبری با اشاره به روند نزولی آمار تصادفات در اردبیل، کاهش 35 درصدی تصادفات فوتی و جرحی را از موفقیت‌های مجموعه خدمتگزاران در محورهای مواصلاتی دانست.

فرماندار اردبیل اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی 10 میلیارد ریال اعتبار برای لکه‌گیری، ترمیم و بازسازی محورها، خط کشی و نصب علائم هشدار دهنده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در طول راه‌های استان صرف کرده است.

وی تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌های امدادی و عملیاتی از جمله هلال احمر، پلیس راه و فوریت‌های پزشکی به ویژه در فصل بارندگی و سرما و استقرار شبانه‌روزی در طول راه‌ها می‌تواند به ایمن‌سازی جاده‌ها، کاهش مشکلات، نگرانی‌ها و کاستن از چالش‌های پیش رو به حداقل ممکن منجر شود.

انتهای پیام/62002/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول