اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

زیرساخت‌های ایمنی در راه اصلی اردبیل ـ سرچم تقویت شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل بر تقویت زیرساخت‌های ایمنی و راهسازی در جاده اصلی اردبیل ـ سرچم از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

زیرساخت‌های ایمنی در راه اصلی اردبیل ـ سرچم تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها که با حضور مسئولان حمل و نقل، راه و ترابری و پلیس راه و برخی دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، اظهار داشت: تبدیل راه اردبیل ـ سرچم به راهی ایمن نیازمند مشارکت همگانی است و هیچ قصوری در این زمینه از مسئولان پذیرفتنی نخواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه پروژه اردبیل ـ سرچم یکی از پروژه‌های بزرگ ملی در استان اردبیل محسوب می‌شود، افزود: ایجاد زیرساخت‌های تلفن همراه، تامین آنتن‌دهی موبایل، ایجاد روشنایی، استقرار پلیس راه و کانکس‌های امداد و نجات مهم‌ترین خواسته‌ها برای تامین امنیت در این جاده است که از مسئولان انتظار داریم به عنوان یک وظیفه اصلی به این امر توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه جاده اردبیل ـ سرچم باید به یکی از جاده‌های امن در آینده تبدیل شود، گفت: اعتبارات تکمیل و تجهیز این جاده کم تخصیص می‌یابد که همه دستگاه‌های مرتبط موظف به بهره‌مندی از این اعتبارات در راستای تامین امنیت جاده هستند.

استاندار اردبیل نصب گاردریل، اصلاح تراشه‌های مستعد ریزش و سقوط سنگ، فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از این جاده توسط صدا و سیما و نهادهای اطلاع‌رسانی و... را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: از سوی دیگر ما تاکید داریم تا زمان حقیقی سفر به درستی به مردم اطلاع‌رسانی شود چرا که اعلام کوتاهی مسیر بار روانی به رانندگان تحمیل می‌شود و موجب وقوع تصادفات و سرعت‌های سرسام‌آور در این جاده می‌شود.

نیکزاد مدت واقعی سفر از اردبیل به مرکز کشور از این جاده را هفت ساعت اعلام کرد و گفت: در آینده اگر دو باند رفت و دو باند برگشت در این جاده ایجاد شود در این صورت ما نزدیک به یک ساعت کاهش زمان را شاهد خواهیم بود بنابراین ضروری است زمان دقیق این سفر اعلام شود تا از تصادفات سنگین در این راه جلوگیری شود.

وی پیگیری آنتن‌دهی موبایل و بی‌سیم را نیز در این جاده ضروری اعلام کرد و افزود: به دلیل عدم آنتن‌دهی موبایل، امدادرسانی در مسیر سرچم به دشواری صورت می‌گیرد که شرکت مخابرات باید هر چه سریعتر این مورد را در دستور کار قرار دهد تا نسبت به حل این مشکل نیز اقدام شود.

این مسئول بر استقرار کانکس و ایجاد ساختمان پلیس در این مسیر تاکید کرد و اظهار داشت: وجود پلیس راه و استقرار نیروهای آن می‌تواند بهترین کارگشا در مواقع بحران باشد که ضروری است نسبت به احداث ساختمان پلیس راه اقدامات عملی و جدی آغاز شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح و نگهداری جاده‌های استان را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: از محل جرایم پلیس راه مبلغی به استان اردبیل اختصاص می‌یابد تا در این خصوص هزینه شود.

وی همچنین از آماده راه‌اندازی بودن دوربین‌ها خبر داد و گفت: شهرداری باید با مکاتبه با واحد انتظامی و امنیتی استانداری نسبت به حل این موضوع کمک کند.

ذخیره‌سازی 8500 تن نمک برای ایام زمستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این نشست از ذخیره‌سازی 8 هزار و 500 تن نمک در راهدارخانه‌های استان برای استفاده در ایام زمستان خبر داد.

فاضل حمزه‌زاده ابراز داشت: 193 دستگاه ماشین‌آلات راهداری، 334 نفر نیروی انسانی، هشت راهدارخانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار آماده است تا در فصل زمستان به مسافران و رانندگان عبوری در جاده‌ها خدمات ارائه کند.

وی افزود: در ایام زمستان و هنگام بارش برف مشکلی از لحاظ بازگشایی جاده‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام/62003/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول