اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

سرمایه‌گذاران آذربایجانی آماده زراعت در خاک ارمنستان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سرمایه‌گذارانی داریم که با مطالعه شرایط جمهوری ارمنستان برای نگهداری و صادارت دام و زراعت در خاک ارمنستان اعلام آمادگی کرده‌اند

سرمایه‌گذاران آذربایجانی آماده زراعت در خاک ارمنستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید استاندار آرماویر ارمنستان از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌های آذربایجان‌شرقی در زمینه تولید و صنایع تبدیلی کشاورزی و بهره‌گیری از نیروهای متخصص در امر تولید اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی برای تولید ماشین‌آلات کشاورزی در رده تراز اولی کشور قرار دارد و سرآمد آن تراکتورسازی است.

وی قرار گرفتن مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، موسسه تحقیقات دیم کشور، پژوهشکده بیوتکنولوژی شمال‌غرب و غرب کشور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در آذربایجان‌شرقی را از مزیت‌های کشاورزی استان برشمرد و افزود: تولید واکسن‌های مختلف دامی و توجه به صنایع تبدیلی از مواردی است که در تبریز مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سطح روابط دو طرف در بخش کشاورزی متناسب با ظرفیت‌هایشان نیست، افزود: سرمایه‌گذارانی داریم که با مطالعه شرایط جمهوری ارمنستان برای نگهداری و صادارت دام و زراعت در خاک ارمنستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به انبوه جمعیت دامی و کمبود علوفه و منابع طبیعی استان و از طرفی منابع غنی آبی و خاک مرغوب جمهوری ارمنستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با انجام سرمایه‌گذاری در خاک ارمنستان و ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور سود کلانی نصیب دو طرف شود.

محمدیان از امضای قرارداد خرید دستگاه‌های ضد تگرگ و همچنین ورود تکنولوژی ساخت این دستگاه به ایران، بین آذربایجان‌شرقی و استان آرماویر ارمنستان خبر داد و افزود: به زودی سرمایه‌گذاران داخلی برای ورود تکنولوژی دستگاه‌های ضد تگرگ از ارمنستان به آذربایجان‌شرقی معرفی خواهند شد و این دستگاه‌ها در فصل بارش تگرگ، نتیجه مطلوبی در جلوگیری از بارش تگرگ در مزارع استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشور ارمنستان خاستگاه مناسبی برای بازار محصولات کشاورزی استان است، افزود: ظرفیت‌های بالای بخش کشاورزی استان، همواره منبع مناسب صدور دستاوردهای کشاورزی برای کشورهای همسایه بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر نتایج مثبت دیدارهای اخیر هیئتی متشکل از مدیران ارشد و کارشناسان بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی از ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف کشاورزی استان آرماویر ارمنستان گفت: این اقدام مسبب تسریع در روند همکاری‌های بین دو استان از دو کشور ایران و ارمنستان شده و باید تاکید کنم که ظرفیت‌های مشترک زیادی برای همکاری فی‌مابین وجود دارد.

محمدیان با اشاره به اینکه سالانه میلیاردها ریال بر اثر بارش تگرگ به باغات و مزارع استان خسارت وارد می‌شود، اظهار کرد: در صورت نصب این سیستم‌ها و افزایش سطح زیرپوشش این سامانه‌ها میزان خسارات ناشی از بارش تگرگ به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/60002/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول