اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد

آسیب‌شناسی در بخش‌های فرهنگی ضروری است

خبرگزاری فارس: آسیب‌شناسی در بخش فرهنگی ضروری بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

آسیب‌شناسی در بخش‌های فرهنگی ضروری است

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مصوبه ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در اوایل دولت نهم توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پس از گذشت سال‌ها هنوز مصوبه ساماندهی فعالیت‌های قرآنی به صورت جدی اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که دولت دهم نیز به پایان می‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ممکن است نحوه اجرای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در دولت بعدی نیز تغییر یابد، تصریح کرد: در زمینه اجرای برنامه‌ها و مصوبات، دولت‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

وی یادآور شد: عمده‌ترین مشکلات و آسیب‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی به دلیل اجرایی نشدن مصوبات است.

دشتکی بهترین راهکار برای برطرف شدن مشکلات بخش فرهنگی را راه‌اندازی یک دبیرخانه برشمرد و افزود: با توجه به اینکه مجری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شوند دبیرخانه مورد نظر نیز باید از وابستگی به بخش دولتی فاصله داشته باشد.

وی اضافه کرد: عدم وابستگی دبیرخانه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دولت سبب عدم تغییر در نگرش‌ها در صورت تغییر دولت‌ها می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک ظرفیت بزرگی در کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت باید در تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحو مطلوبی استفاده کرد، ادامه داد: باید از نگاه جناحی در استفاده از این ظرفیت پرهیز کرد.

دشتکی با اشاره به اینکه جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک جایگاه فرا قوه‌ای است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم پایبند اصول این شورا باشیم.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول