اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

حمایت‌های مسئولان حلقه مفقوده توسعه ورزش بانوان آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: حمایت‌های مسئولان در فراهم ساختن زیرساخت‌های ورزشی حلقه مفقوده توسعه ورزش بانوان در این استان است.

حمایت‌های مسئولان حلقه مفقوده توسعه ورزش بانوان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ورزش به برقراری و حفظ بهداشت و سلامت روان کمک می‌کند به طوری که یک فعالیت ورزشی خوب و جالب می‌تواند ذهن فرد را از افکار پریشان و آزار دهنده باز دارد.

پرداختن به مؤلفه‌های سلامت روانی و فردی بانوان به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جامعه برای در اختیار گرفتن نقش‌های مختلف اجتماعی در راستای تربیت نسلی پویا و کارآمد که خود عامل مهم حرکت به سمت شکوفایی و رشد است بیش‌تر اهمیت می‌یابد.

در همین راستا تمرین‌های ورزشی امکان می‌دهد که فرد جدای از زن یا مرد بودن عواطف و احساسات نامطلوب و رنج‌آور خود را از راه‌های صحیح و مورد قبول اجتماع از خود دور کند و وسیله‌ای مطلوب برای پرورش و رشد اعتماد به نفس و رسیدن به شادی، نشاط و طراوت ناشی از یک فعالیت که کاملاً مثبت است را به دست آورد.

در رابطه با اهمیت ورزش در بانوان و همچنین واکاوی وضعیت فعلی زیرساخت‌ها و اقدامات در این حوزه به سراغ شهلا مؤمن مسئول ورزش بانوان آذربایجان غربی رفته و مشکلات را در این زمینه جویا می‌شویم.

* در ابتدا وضعیت فعلی ورزش بانوان استان را تشریح بفرمایید؟

ورزش بانوان استان برای توسعه و تعمیق رشته‌های مختلف ورزشی نائب رئیسانی در اختیار دارند که آنان نیز با به‌کارگیری مربیان مختلف در بحث آموزش و تقویت پایه‌های رشته‌های مختلف و پرورش استعدادهای ورزشی فعالیت می‌کنند.

ورزش بانوان استان آذربایجان غربی در حال حاضر در 40 هیئت ورزشی فعال است که از جمله آن می‌توان به اتومبیلرانی، اسکی، اسکیت، تکواندو، جودو، کبدی، کاراته، تنیس روی میز، تیراندازی، شنا، شطرنج، ورزش‌های سه‌گانه، هندبال، نابینایان و نجات غریق آن اشاره کرد.

* تاکنون چه اقداماتی برای توسعه ورزش قهرمانی در حوزه بانوان استان انجام شده است؟

با توجه به ادغام هیئت‌های ورزشی آقایان و بانوان از سال 84 وظایف ورزش بانوان در نقش حمایتی و نظارتی ایفا می‌شود که از آن جمله می‌توان به اقداماتی چون نظارت بر اردوی تیم‌های استانی برای شرکت و حضور در مسابقات قهرمانی کشور، هماهنگی برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات استانی، حمایت برای حضور تیم‌های بانوان در مسابقات لیگ‌های کشوری و میزبانی اردوهای تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف اشاره کرد.

همچنین فراهم آوردن زمینه‌ لازم در برگزاری برنامه‌های آموزشی و کارگاهی برای مربیان و داوران در راستای ارتقای سطح علمی، همراهی در اجرای فرآیند استعدادیابی، نخبه‌یابی و ارتباط و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی و استفاده از مربیان مجرب داخلی و خارجی برای تمرین‌های بانوان در رشته‌هایی چون ووشو، شمشیربازی، شطرنج و قایقرانی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته برای توسعه ورزش قهرمانی استان در حوزه بانوان است.

* وضعیت زیرساخت‌های موجود در استان در حوزه ورزش بانوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در تشریح زیرساخت‌ها و سالن‌های ورزشی در هر یک از شهرهای نقده، میاندوآب، مهاباد، ماکو، سلماس، خوی، بوکان و اشنویه دو سالن تخصصی بانوان وجود دارد و در ارومیه نیز یک مجتمع ورزشی بانوان و یک سالن ویژه بانوان فعال است، توجه به توسعه ورزش بانوان امکانات و زیرساخت‌های بیشتری را طلب می‌کند که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی شاهد پیشرفت خوبی در حوزه فضاهای ورزشی ویژه بانوان باشیم.

* تعامل و حمایت‌های مسئولان از ورزش بانوان در ارتقای شاخص‌های ورزش بانوان را چگونه می‌بینید؟

بدون شک حمایت‌های مسئولان در راستای توسعه ورزش بانوان نقش بسزایی داشته و سبب فراهم کردن زیرساخت‌ها و اماکن ویژه بانوان در استان می‌شود، بنابراین به دلیل وجود مسائل فرهنگی و تربیتی حاکم بر استان امید است بتوانیم توجه مسئولان را به این حوزه جلب کنیم.

* مهم‌ترین چالش‌های موجود در توسعه ورزش بانوان در استان چیست؟

از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ورزش بانوان استان می‌توان به ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اشاره کرد، بر طبق این ماده نائب رئیس‌هایی که به عنوان قائم مقام هیئت انجام وظیفه می‌کنند و نقش اصلی و بنیادی در برنامه‌ریزی بخش بانوان دارند، نمی‌توانند نسبت به اجاره اماکن ورزشی مستقیماً اقدام کنند و این مهم تنها از طریق رئیس هیئت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول