اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم تاکید کرد

الزام بانوان فروشنده به پوشش یکسان و رعایت شئون اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با تاکید بر حفظ شئونات اسلامی از سوی فروشندگان در قم گفت: با هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مقرر شد بانوان فروشنده با پوشش مناسب و همسان در واحدهای صنفی حضور یابند.

الزام بانوان فروشنده به پوشش یکسان و رعایت شئون اسلامی

غلامرضا تفتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبیین جایگاه والای شهر قم و انتظاراتی که مسئولان و علما از این شهر دارند از ابلاغ مصوبه تهیه لباس همسان و مناسب با شئونات اسلامی برای بانوان فروشنده خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه قم یک شهر مذهبی است و نگاه‌ها به این شهر بسیار متفاوت است تصریح کرد: کسی که وارد این شهر می‌شود باید به این حس برسد که شهر قم از نظر حجاب و عفاف تفاوت شایانی با دیگر شهرها و مناطق کشور دارد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم به برخی گزارش‌ها و شکایات مردمی مبنی بر عدم رعایت شئونات در زمینه پوشش از سوی فروشندگان اصناف اشاره و تصریح کرد: برای رفع این معضل قم با مسئولان اصناف و مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلساتی گذاشته شد و در نهایت به جمع‌بندی مطلوبی در این راستا رسیدیم.

وی با اشاره به تعداد بالای واحدهای صنفی عرضه پوشاک در قم تصریح کرد: فروشندگان اغلب این واحدهای صنفی را بانوان تشکیل می‌دهند.

تفتی اضافه کرد: برای رفع این مسئله مصوب شد که لباس همسان برای فروشندگان تهیه شود تا هم شئونات اسلامی رعایت شده و هم مشتری هنگام ورود خود به یک واحد صنفی از نوع لباس و پوشش فروشنده را از افراد دیگر تشخیص دهد.

وی از دیگر مزیت‌های پوشش همسان برای بانوان فروشنده را شناخت بازرسان اصناف برای نظارت بیشتر دانست و گفت: تمام فروشندگان و کسانی که قصد دارند پروانه کسب خود را تمدید کرده و یا پروانه کسب اخذ کنند باید بر اساس آیین‌نامه قانون حقوق مشتری آموزش‌های عمومی را فرا بگیرند.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم ادامه داد: تمام زیر مجموعه‌های اصناف باید در این آموزش شرکت کنند و در زمینه ارتباط صحیح با مشتری آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

وی از اجرای برنامه تشویق و تنبیه برای اصناف در زمینه ارتباط با مشتری خبر داد و ابراز داشت: بر اساس نظرسنجی که بازرسان از مشتری‌ها انجام می‌دهند از فروشندگانی که برخورد مناسب دارند تقدیر شده و با کسانی که در ارتباط با مشتری رفتار نادرستی داشته‌اند برخورد می‌شود.

تفتی از تذکر شفاهی به واحدهای صنفی که شئونات شهر قم در آنان رعایت نمی‌شود خبر داد و تصریح کرد: به همه واحدهای صنفی ابلاغ شده است بر اساس مصوبات مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم تمام فروشندگان از لباس‌های همسان استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از پوشش تعیین شده از سوی مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم برای همه اصناف الزامی است بیان داشت: در صورتی که برخی اصناف بخواهند مقابل این مسئله مقاومت کنند با آنان به شدت برخورد می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم بیان کرد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده لباس بانوان در دو رنگ خاص و مدل‌های همسان تهیه شده است.

وی از نظرات کارشناسان بهداشت در تهیه و انتخاب رنگ لباس بانوان خبر داد و گفت: مانتوی غیر چسبان و راحت به همراه هدبند و مچ بند برای بانوان در نظر گرفته شده است.

تفتی با تاکید بر اینکه انتخاب رنگ لباس‌ها با سلیقه خود بانوان در نظر گرفته شده است ابراز داشت: مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با انعقاد قرارداد با یک تولیدکننده پوشاک بر قیمت و کیفیت لباس‌های تولید شده به صورت جدی نظارت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر اصناف در خصوص تهیه این نوع پوشش از هفته گذشته آغاز شده است بیان کرد: بازرسی‌ها از منطقه مرکزی شهر شامل خیابان‌های ارم، صفاییه و سه راه بازار آغاز شده و تا هفته آینده ادامه دارد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم از استقبال گسترده بانوان فروشنده از تهیه این نوع پوشش خبر داد و تصریح کرد: از آغاز هفته آینده بازرسی‌ها در دیگر مناطق شلوغ شهر شامل خیابان دورشهر، 20 متری شهید بهشتی و خیابان عطاران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت مقطعی نیست و در صورتی که تخلفی مشاهده شود در مرحله نخست تذکر داده شده و در مراحل بعدی به صورت قانونی پروانه کسب واحد صنفی لغو می‌شود.

انتهای پیام/78005/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول