اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای بخش مرکزی آبیک:

احداث سیلوی گندم یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: عضو شورای بخش مرکزی آبیک با اشاره به تولید سالانه بیش از 80 هزار تن گندم در آبیک گفت: احداث سیلوی گندم یک ضرورت است.

احداث سیلوی گندم یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نجات‌علی مافی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد، اظهار داشت: تنها یک عاملیت فروش محصولات کشاورزی در روستای کوندج از روستاهای بخش مرکزی وجود دارد که آن هم به دلیل عدم توان خرید ضعیف است.

وی افزود: تاکنون 40 درصدد از سهمیه کود شهرستان آبیک به کشاورزان ابلاغ  و اختصاص داده شده است که لازم است با توجه به نیاز کشاورزان مسئولان برای اختصاص کامل سهمیه کود تدابیر لازم را بیندیشند.

این مسئول ادامه داد: اکثر کشاورزان خرده‌پا هستند و نیاز به 10 الی 15 کیسه کود دارند که امیدواریم بخشدار بخش مرکزی برای اختصاص کود سهمیه‌ای به کشاورزان گام‌های خوبی بردارند.

عضو شورای بخش مرکزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: تاکنون حتی یک کیلو سبوس یارانه‌ای به دامداران سنتی اختصاص نیافته است و این در حالی است که طبق یک سند موثق قیمت سبوس از سوی مسئولان استان قزوین تعیین و در جلسه‌ای مصوب شده ولی تاکنون چیزی به دامداران سنتی شهرستان آبیک اختصاص داده نشده است.

مافی در ادامه بیان کرد: چرا میزان کشت کلزا باید کاهش یابد؟ چرا که تنها به مقدار کمی کود نیاز دارد و تجربه نشان داده که با کشت کلزا زمین کشاوری تا پنج سال به آیش نیازی ندارد.

وی اضافه کرد: متأسفانه، خرید کلزا از سوی عاملان خرید چهار ماه طول کشید و با تأخیر کشاورزان حق خود را دریافت کردند، بنابراین مطلوب است، مسئولان تلاش کنند با رفع مشکلات بر سر راه کشاورزان کلزا‌کار در تشویق آنان به سمت کشت کلزا گام‌های موثری بردارند.

مافی با تأکید بر احداث سیلوی گندم در شهرستان آبیک گفت: چرا در شهرستانی که بیش از 80 هزار تن گندم تولید می‌شود برای یک کیلو گندم ذخیره‌سازی نداشته باشیم و امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرستان آبیک هر چه زودتر این امر تحقق یابد.

انتهای پیام/77006/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول