اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت ماه گذشته امسال صورت گرفت

تشکیل پرونده برای 752 واحد صنفی متخلف آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک از تشکیل 752 پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در هشت ماه گذشته امسال در این شهرستان خبر داد.

تشکیل پرونده برای 752 واحد صنفی متخلف آبیک

محمد الیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: از 752 پرونده تشکیل شده در شهرستان آبیک، 195 پرونده مربوط به گران‌فروشی، 500 پرونده مربوط به عدم درج قیمت، 39 پرونده تداخل صنفی، 117 پرونده مربوط به عدم صدور فاکتور، دو پرونده مربوط به کم‌فروشی و دو پرونده تقلب تشکیل شده است.

وی افزود: ارزش ریالی 752 پرونده تخلف تشکیل شده برای واحدهای صنفی یک میلیارد و 107 میلیون و 729 هزار و 881 ریال می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: در طرح تشدید بازرسی که به منظور جلوگیری از افزایش برخی از کالاها و خدمات پرمصرف از سوی افراد فرصت‌طلب و سودجو در سطح بازار و به منظور اعمال قانون و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات اولویت‌دار با هدف تنظیم بازار از 23 مهر ماه تا یازدهم آذرماه در شهرستان آبیک ادامه داشت، 358 پرونده تخلف به ارزش ریالی 722 میلیون و 786 هزار و 650 ریال تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک اضافه کرد: در طرح تشدید بازرسی ماه‌های مرداد و شهریور 168 پرونده به ارزش ریالی 82 میلیون و 970 هزار و 913 ریال تشکیل شده است.

الیاسی با بیان اینکه رسیدگی به شکایات مردمی و مایحتاج و کالاهای اساسی مردم در اولویت کاری بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک قرار دارد تصریح کرد: در طرح تشدید بازرسی ماه‌های مهر و آبان ماه امسال روزانه و به طور میانگین بیش از 10 مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی، عدم صدور فاکتور و کم فروشی بوده که بیشترین پرونده‌های تخلف در زمینه مواد غذایی،‌ میوه و تره بار و لبنیات بوده است.

هیچ مورد احتکار در واحدهای صنفی آبیک مشاهده نشده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک در ادامه گفت‌وگو اظهار کرد: هیچ مورد احتکار از واحدهای صنفی در این شهرستان، شناسایی، مشاهده و گزارش نشده است و این در حالی است که تنها یک مورد امتناع از عرضه کالا در شهرستان آبیک وجود داشته است.

الیاسی یادآور شد: در شهرستان آبیک 2900 واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/77006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول