اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان حمل‌و‌نقل همگانی آبیک اعلام کرد

اجرای طرح پارکبان از فردا در آبیک

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان حمل و نقل همگانی شهر آبیک و حومه از اجرای طرح پارکبان از فردا در این شهر خبر داد.

اجرای طرح پارکبان از فردا در آبیک

حسین دیور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، بهبود و کنترل وضعیت ترافیکی، آزاد کردن فضایی برای خرید مردم در نزدیکی واحدهای صنفی به دلیل وجود چند خیابان اصلی، کاهش بار ترافیکی و ساماندهی پارک خودروها را از اهداف اصلی و مهم اجرای طرح پارکبان در شهر آبیک ذکر کرد و گفت: با توجه به اصلاح خیابان اصلی شهر آبیک و عریض شدن این خیابان شاهد ناهنجاری‌های مختلف از قبیل پارک دوبله خودروها در خیابان طالقانی هستیم که با اجرای طرح پارکبان ساماندهی خودروها نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بلوار امام خمینی و خیابان شهید رجایی نیز به دلیل مشکل ترافیکی و ازدیاد رفت و آمد خودروها طرح پارکبان اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اجرای طرح پارکبان علاوه بر کاهش بار ترافیکی و ساماندهی پارک خودروها به جلوگیری از مصرف بی‌رویه سوخت کمک خواهد کرد.

مسئول سازمان حمل و نقل همگانی شهر آبیک و حومه گفت: 500 محل پارک برای خودروها در خیابان اصلی، خیابان شریعتی و بلوار امام خمینی در نظر گفته شده و این در حالی است که اجرای طرح پارکبان پس از اجرای مزایده به بخش خصوصی واگذار شده است.

دیور عنوان کرد: نرخ پارک خودروها امسال با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر آبیک، شهرداری، سازمان حمل و نقل همگانی و هیئت مدیره ساعتی دو هزار ریال است.

وی اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در اجرای طرح پارکبان همکاری لازم را داشته باشند چرا که هم به نفع مردم و هم به نفع کسبه است.

این مسئول یادآور شد: در فاز دوم اجرای طرح پارکبان، در خیابان هفت‌تیر و خیابان شهرداری طرح پارکبان اجرا خواهد شد.

مسئول سازمان حمل و نقل همگانی شهر آبیک و حومه در خصوص وضعیت پارکینگ عمومی در این شهر توضیح داد: در شهر آبیک تنها یک پارکینگ عمومی مجوز دارد که به شهرداری تعلق دارد و نیز سه پارکینگ برای خودروهای سنگین و تصادفی در شهر آبیک وجود دارد که بدون مجوز هستند. همچنین با توجه به اینکه بارها در جلسات شورای بهبود ترافیک شهرستان آبیک بر اخذ مجوز این پارکینگ‌های خصوصی تأکید شده، ولی ترتیب‌ اثر داده نشده است.

دیور متذکر شد: یک پارکینگ خصوصی نیز در جنوب شهر آبیک بدون مجوز است و در تلاش هستیم که به دلیل مزروعی بودن زمینش پلمب شود.

وی در پایان اذعان داشت: متصدی پارکبان با راهنمایی و رانندگی به توافق رسیده‌اند که حمایت‌های لازم از سوی نیروی انتظامی برای اجرای طرح پارکبان صورت گیرد.

انتهای پیام/77006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول