اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار بخش مرکزی آبیک:

داربستی‌کردن باغات انگور ضروری است

خبرگزاری فارس: بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک گفت: توافق لازم استانداری قزوین با معاون اول ریاست جمهوری برای اختصاص بودجه در زمینه داربستی‌کردن باغات انگور صورت گرفته است که امیدواریم به شهرستان آبیک نیز اختصاص یابد.

داربستی‌کردن باغات انگور ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مرتضی طاهرخانی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد، اظهار داشت: آموزش داربستی کردن باغات انگور علاوه بر کاهش هزینه برای کشاورزان برای آنان درآمدزا و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و به عنوان الگویی مهم کشاورزان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی احداث جاده بین مزارع شهرستان آبیک را در برنامه‌های زراعی سال 92- 91 را ضروری دانست و تصریح کرد: هیچ سهمیه سوختی برای کشاورزی تاکنون اختصاص داده نشده است، ولی درخواست تحقق این امر به استانداری قزوین اعلام شده است.

این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم در جامعه اشتغال پایدار داشته باشیم، باید در راستای توسعه بخش کشاورزی گام برداریم که البته می‌طلبد، مسئولان اهتمام و توجه بیشتری به بخش کشاورزی داشته باشند تا با رفع مشکلات بخش کشاورزی، کشاورزان بتوانند به تولید محصولات زراعی در کشور کمک قابل توجهی کنند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان آبیک استقرار اداره تعاون روستایی را با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان ضروری ذکر کرد و گفت: با پیگیری نمایندگان مجلس استان قزوین و مسئولان استانی و شهرستانی امیدواریم که اداره تعاون در شهرستان آبیک که قطب کشاورزی استان قزوین است، استقرار یابد.

طاهرخانی اضافه کرد: مسئولان اداره امور آب و جهاد کشاورزی باید با متخلفانی که در حاشیه رودخانه‌ها اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، برخورد جدی داشته باشند، که البته تشکیل تیم ویژه در این زمینه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه، علی‌رغم تذکرات و پیگیری‌های انجام شده در روستای انجیلاق افرادی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی کرده‌اند که برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.

این مسئول در پایان گفت: با توجه به بازدید صورت گرفته از استخر پرورش ماهی و ذخیره آب روستای چناسک و اشتغال‌زایی در این زمینه لازم است که با اولویت دادن به این موضوع برای جلوگیری از هدررفت آب تدبیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/77006/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول