اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دریافت تسهیلات

100 طرح آبزی‌پروری به بانک‌های عامل استان مرکزی معرفی شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی از معرفی 108 طرح آبزی‌پروری برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان در سال جاری خبر داد.

100 طرح آبزی‌پروری به بانک‌های عامل استان مرکزی معرفی شدند

حسن اکبری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به منظور اجرای این طرح‌ها هشت میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در ستاد توسعه بخش کشاورزی استان طی سه مرحله مصوب شده است.

وی تصریح کرد: احداث کارخانه خوراک آبزیان، احداث واحدهای آبزی‌پروری، بسته‌بندی فرآورده‌های محصولات شیلاتی و کمک به تأمین هزینه‌های جاری واحدهای آبزی پروری از مهم‌ترین طرح‌های به تصویب رسیده است.

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 100 فرصت شغلی جدید در حوزه شیلات ایجاد خواهد شد.

اکبری در ادامه با اشاره به میزان تولید آبزیان در سال جاری در استان گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید امسال سه‌ هزار و 330 تن آبزی در استان تولید و روانه بازار مصرف شود که به منظور تحقق این میزان تولید، اقدامات خوبی در سال جاری توسط این مدیریت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری میزان رها سازی بچه ‌ماهی نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

به گفته وی در بخش تولید ماهیان زینتی و تولید بچه ماهی نیز در سال جاری باید 9 میلیون و 300 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی آب شیرین و 31 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا تولید شود.

سرپرست امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تاکید کرد: در حال حاضر استان مرکزی در زمینه تولید ماهیان زینتی از استان‌های برتر کشور است که هر ساله بخش قابل توجهی از ماهیان تولیدی را به کشورهای همسایه ارسال می‌کند.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول