اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با کاروان سفینة النجاة ـ57

پارچه‌باف: مردم در استقبال از ضریح عشق حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حرکت شهر به شهر کاروان سفینة النجاة در کشور انفجار عاشورایی ایجاد کرد و این حرکت تا سالیان طولانی کشور را بیمه خواهد کرد.

پارچه‌باف: مردم در استقبال از ضریح عشق حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند

محمود پارچه‌باف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به کاروان سفینة النجاة، استقبال مردم در مسیر کاروان سفینة النجاة از ضریح مطهر اباعبدالله(ع) را بی‌نظیر و غیر قابل توصیف خواند و اظهار داشت: این شور عاشورایی که از برکت ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) ایجاد شد تا سال‌ها کشور را بیمه خواهد کرد.

وی ابراز عشق و علاقه مردم به ضریح جدید اباعبدالله الحسین(ع) را از زمان حرکت کاروان غیر قابل پیش‌بینی دانست و بیان داشت: کاروان سفینة النجاة به هر شهر و منطقه‌ای که وارد شد انفجار عاشورایی صورت گرفت و دل‌های مردم به امام حسین(ع) پیوند خورد.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله(ع) با بیان اینکه راه‌اندازی کاروان سفینة النجاة و انتقال شهر به شهر ضریح جدید بارگاه امام حسین(ع) به کربلا را به ابتکار هیئت امنا و تایید علما و مراجع عظام تقلید عنوان و خاطرنشان کرد: حدود دو هفته‌ای است که این کاروان راه افتاده و انقلابی عاشورایی در جای جای کشور برپا کرده است.

وی ابراز احساسات مردم را توصیف ناپذیر دانست و گفت: کاروان به هر شهر و روستایی که در طول مسیر وارد شد مردم ضریح اباعبدالله(ع) را در آغوش گرفتند و چنان در کنار این ضریح اشک ریختند که گویی در کربلا و در کنار مضجع شریف حضرت سیدالشهدا(ع) هستند.

پارچه‌باف با اشاره به اینکه در برخی از شهر‌ها مردم ساعت‌ها و حتی روزها در انتظار ضریح عشق ماندند، تاکید کرد: صحنه‌های زیبا و تکرار ناپذیری در طول این سفر خلق شد و تا سالیان دراز چنین فضایی رقم نخواهد خورد.

وی تاکید کرد: اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان با تیپ و قیافه‌های مختلف چنان با دیدن ضریح عشق اشک می‌ریختند که گویی عزیزشان را پس از سال‌ها هجران دیده‌اند.

مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر اباعبدالله ابراز داشت: استقبال در برخی از شهر‌ها به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید تمام مردم خانه‌های خود را ترک کرده و برای استقبال به خیابان‌ها آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهر به شهر بر جمعیت استقبال‌کننده افزوده می‌شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم ساعت‌ها و کیلومترها پیاده‌روی می‌کردند تا دقایقی را در کنار این ضریح مطهر بگذرانند و از برکات معنوی آن بهره‌مند شوند.

پارچه‌باف با اشاره به اینکه مردم همچون نگین ضریح اباعبدالله(ع) را در میان می‌گرفتند و نسبت به صاحب آن ابراز احساسات می‌کردند، افزود: بسیاری از شهرهای بزرگ کشور درخواست عبور کاروان از این شهرها را داشتند که البته به دلیل برخی از معذوریت‌ها نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه علاقمند بودیم تا در تمام شهرهای کشور کاروان را عبور دهیم تا آثار معنوی این کار در تمام فضای ایران منتشر شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این ضریح مطهر را پس از زیارت عاشقانه مردم ایران به صحت و سلامت به کربلا منتقل کنیم و ان‌شاءالله به زودی این ضریح بر روی مضجع شریف اباعبدالله(ع) نصب شده و زیارت این ضریح مطهر قسمت تمام عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) شود.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول