اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاروان سفینه النجاه در کربلای خوزستان-80

حضور میلیونی خوزستانی‌ها در کنار ضریح نور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان گفت: خوزستانی‌ها در استقبال و زیارت ضریح منور حضرت امام حسین (ع) حضوری میلیونی به نمایش گذاشتند و در این ساعات پایانی بر تعداد ارادتمندان آن امام افزوده می‌شود.

حضور میلیونی خوزستانی‌ها در کنار ضریح نور

محمدتقی چهارمحالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: کاروان سفینةالنجاة پس از طی منزل‌های مختلف ظهر روز گذشته به اهواز رسید و مورد استقبال میلیونی مردم ولایت‌مدار و شهید پرور استان خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: خوزستانی‌ها در استقبال از ضریح منور حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حماسه بی‌نظیری آفریدند که در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان از آن درس ولایت می‌آموزند.

وی در ادامه به حضور پرشور جوانان در مراسمات مرثیه سرایی و سینه زنی در کنار ضریح نور اشاره کرد و گفت: با وجود وقوع حوادث عاشورا در 14 قرن پیش، جوانان خوزستانی و اهوازی بر مظلومیت امام حسین (ع) گریستند و به یاد مصائب آن حضرت به سر و سینه زدند.

مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان اضافه کرد: هیچ قلمی توانایی ثبت این حضور پرشور را ندارد و اجر و پاداش آن را نیز فقط خداوند متعال می‌دهد و بس.

چهارمحالی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حضور ضریح نورانی امام حسین (ع) در شهرهای مختلف خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده کاروان سفینةالنجاة پس از اهواز راهی شهر مقاوم آبادان می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس، ضریح منور حسین بن علی (ع) قرار است امشب ساعت 12 مصلای مهدیه را به سمت کوت عبدالله ترک کند. فاصله مصلی مهدیه تا مصلی کوت عبدالله (ایستگاه بعدی ضریح در اهواز) حدود 13 کیلومتر است اما هم‌اکنون دسته‌های عزاداری با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در طول این مسیر از هم‌اکنون به استقبال مضجع شریف اباعبدالله رفته‌اند.

انتهای پیام/2247/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول