اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

نامحرمان هنوز فرهنگ انقلاب را درک نکرده‌اند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود در مورد نامحرمان انقلاب هشدار داده بودند و امروز هم نامحرمانی هستند که فرهنگ انقلاب را درک نکرده‌اند.

نامحرمان هنوز فرهنگ انقلاب را درک نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان مرکز آموزشی امام علی(ع) با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع) مورد توجه واقع شده است، قدرت و توانمندی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه عزت از آن خدا و مومنان است گفت: عزت دارای هفت اصل است که نخستین آن مسئله علم است که در 80 جای قرآن از آن نام برده شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان باید از نظر علم و فناوری و تحقیق در سطح بالایی باشند، افزود: مسلمانان در صدر اسلام به دلیل برخورداری از تربیت دینی دارای تمدن و قدرت علمی بودند.

وی با اشاره به اصطلاحات موجود در طب و نجوم که نوعا عربی است، ابراز داشت: زبان اسلام عربی است و البته اروپائیان بسیار تلاش کردند که تحولی در این اصطلاحات به وجود آورند اما موفق نشدند.

آیت‌الله نوری همدانی ایمان را دومین اصل در دستیابی مسلمانان به عزت ذکر کرد و بیان داشت: ایمان و اعتقاد به خداوند جهاد را برای انسان آسان و شهادت را افتخاری نزد او می‌سازد علاوه بر اینکه ایمان جهان‌بینی انسان را تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به احادیث و روایات مختلف گفت: در روایات و احادیث متواتر آمده است که بساط علم در آخرالزمان از نجف برچیده و در قم پهن می‌شود و صدای اسلام از قم شنیده می‌شود اکنون قم به چنین جایگاهی رسیده و بهترین تحفه و ارمغان قم، علم است.

استاد درس خارج فقه حوزه، حاضران را به خواندن صحیفه نور تشویق کرد و ابراز داشت: صحیفه نور مبین فکر امام راحل است و برای آشنایی با تفکر و فرهنگ ایشان لازم است که مطالعه شود.

وی با بیان اینکه امام راحل حاصل تجارب خود را در وصیت‌نامه خویش نوشته است، افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی با خلوص نیت و ایمان به خدا توانست رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کند، بحران‌های مختلف پس از پیروزی شکوهمند انقلاب را پشت سر گذارد و پس از جنگ تحمیلی، نظام اسلامی را تثبیت و تحکیم کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) که «مواظب باشید انقلاب دست نامحرمان نیفتد» گفت: هنوز کسانی هستند که فرهنگ انقلاب را درک نکرده و نامحرم هستند که باید مراقب آنها بود.

وی تاسیس حکومت اسلامی را سومین اصل در عزت مسلمانان دانست و عنوان کرد: در اسلام سلطنت نداریم بلکه قانون اساسی ما قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) و مجری آن فقیه مدیر، شجاع، عادل و باتقوا در غیبت امام معصوم(ع) است.

این مرجع تقلید با یادآوری اینکه آیت‌الله خامنه‌ای سکاندار کشتی انقلاب هستند، افزود: قدرت در تمام عرصه‌های نظام باید تجلی کند.

وی اصل چهارم را وحدت و اتحاد مسلمانان برشمرد و اذعان داشت: مسلمانان باید هرچه بیشتر با یکدیگر متحد باشند و نباید چالش و اختلاف بین آنها بروز کند چرا که دشمن از آن سوء استفاده می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: این سه رکن باید همواره در کنار یکدیگر باشند و نباید چالش و اختلافی میان ما بروز کند.

وی عدم خضوع در برابر دشمن و جهاد مقابل او را اصول دیگر عزت مسلمانان برشمرد و تاکید کرد: هیچ‌گاه نباید به کفار گرایش داشته باشیم چرا که دروغ، تهمت و نفاق کار دشمنان است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: قدرت جهادی باید همیشه زنده و پاینده باشد و اکنون از قدرت بالایی برخوردار هستیم همچنان که امروز حماس از ایران نیرو می‌گیرد و سپاه با قدرت پهپاد آمریکایی را فرود می‌آورد و این اقدام حاکی از قدرت ماست.

وی استقلال اقتصادی را اصل هفتم عزت مسلمانان برشمرد و گفت: ایران هم‌اکنون عرصه جنگ است و باید آنقدر قدرت داشته باشیم که به گونه‌ای خود را اداره کنیم تا دشمن بداند تحریم‌هایش بر ما اثری نمی‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و بنابراین باید اقتصاد مقاومتی را فراروی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/78001/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول