اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه استان گلستان:

اهداف شهدای جهاد علمی برای دانشجویان پیاده‌سازی شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای حوزه علمیه گلستان گفت: باید یاد و نام شش شهید جهاد علمی را گرامی داشت و اهداف این عزیزان را برای دانشجویان این مرز و بوم پیاده‎سازی کرد.

اهداف شهدای جهاد علمی برای دانشجویان پیاده‌سازی شود

حجت‎الاسلام مصطفی ملکی در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان، ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو و هفته پاسداشت شهدای جهاد علمی، اظهار داشت: 16 آذر سال 1332 به عنوان یک روز تاریخی و نماد استکبارستیزی از ذهن ملت ایران بیرون نخواهد رفت.

تحریف ماهیت روز دانشجو، بی‎احترامی به خون پاک شهدای دانشجوست

وی ادامه داد: هویت 16 آذر استکبار ستیزی است و امروز آمریکا در راس استکبار جهانی قرار دارد و اگر کسی درصدد تحریف این ماهیت باشد به دانشجویانی که در سال 1332 به شهادت رسیده‎اند، بی‎احترامی کرده و خون پاک آنان را پایمال کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به تقارن روز دانشجو با روزهای محرم حسینی گفت: همان‌گونه که أباعبدالله(ع) خون خود را در راه عدم پذیرش ظلم و جور فدا کرد، دانشجویان عزیز ما نیز در این روز تمرین استکبارستیزی کرده و سازش‎ناپذیری با ظالمان را در دستور کار خویش قرار دهند.

این استاد حوزه بیان داشت: ایستادگی برابر دشمن و تقویت روحیه استکبار‌ستیزی میان ملت، از پیام‌های اصلی روز دانشجو است که لازم است آحاد ملت و مسئولان به این روز به عنوان روز پر افتخار و سندی بر حقانیت ایران اسلامی بنگرند.

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان با بیان اینکه دانشجویان با اراده و غیور ایران اسلامی با گام‌های قوی در راه خودکفایی و همچنین تحقق و اجرایی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت پایه پیشرفت کشور بوده و همه باید خود را در این أمر سهیم بدانیم.

دشمنی دشمنان در زمان‎های گوناگون متفاوت است

ملکی تصریح کرد: دشمنان همواره به دشمنی خود ادامه می‌دهند و فقط شیوه مبارزه در زمان‌های گوناگون متفاوت است و امروز دشمن با جنگ اقتصادی پا به صحنه گذاشته است و این وضعیت ایجاب می‌کند که دانشجویان شناخت و بصیرت خود را افزایش داده و با مطالعه و رصد کردن اخبار، آگاهی خود را بالا ببرند.

وی توجه بیشتر سران قوا و مسئولان نظام به خواسته‎ها و مشکلات مردم را ضروری دانست و بیان داشت: توصیه ما به سران قوا و مسئولین نظام، توجه بیشتر به مبحث تحریم و اندیشیدن تدابیر لازم در راستای مقابله با مشکلات اقتصادی و تورم موجود در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به یکی از فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) که فرموده است: یکی از وظایف عالمان و دانشگاهیان، دفاع از اسلام است گفت: ایشان فرموده‎اند «اکنون وظیفه عموم مسلمانان و بخصوص علمای اعلام و روشنفکران و دانشگاهی‏ای علوم قدیمه و جدیده است که برای دفاع از اسلام عزیز و حفظ احکام حیات‏ بخش آن که ضامن استقلال و آزادی است از فرصت استفاده کنند و گفتنی‏ها را بگویند و بنویسند و به گوش مقامات بین‏ المللی و سایر جوامع بشری برسانند.

این استاد حوزه اظهار داشت: دانشجویان در عصر حاضر که زمان پیشرفت علوم گوناگون است و درهای تعلیم و تعلم نیز بیشتر به رویشان گشوده شده، وظیفه دارند با تلاش و کوشش، به رشد علمی و فناوری دست یابند.

ملکی ضمن بیان آمادگی حوزه علمیه استان در راستای تبیین تفکر و نگرش استکبار جهانی در قبال جمهوری اسلامی ایران و همچنین راهکار مقابله با آن افزود: پیاده‎سازی اخلاق اسلامی و روحیه معنویت در میان دانشگاهیان از دیگر مباحثی است که می‎توانیم در آن ورود پیدا کرده و تعاملات مثبتی با دانشگاه‎ها داشته باشیم.

اهداف شهدای جهاد علمی برای دانشجویان پیاده‎سازی شود

عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان تأکید کرد: باید یاد و نام شش شهید جهاد علمی شهریاری، علی‎محمدی، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن، چمران و شهید تهرانی‌مقدم را گرامی داشت و اهداف این عزیزان را برای دانشجویان این مرز و بوم پیاده‎سازی کرد.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول