اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جاده‌های کوهستانی و مناطق برف‌گیر صورت می‌گیرد

آغاز طرح زمستانه پلیس ‌راه از 15 آذرماه در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس ‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح زمستانه پلیس ‌راه استان در جاده‌های کوهستانی و مناطق برف‌گیر از نیمه آذرماه امسال خبر داد.

آغاز طرح زمستانه پلیس ‌راه از 15 آذرماه در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ منوچهر سیاهپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: از 15 آذرماه با همه امکانات و نیروهایی که در اختیار داریم به استقبال طرح زمستانه خواهیم رفت.

رئیس پلیس‌ راه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این طرح با حضور تمامی عوامل اجتماعی و خدماتی، اورژانس، هلال‌احمر، پایانه‌ها و ... به صورت نمادین آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به برقراری نظم و امنیت در جاده‌های برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این طرح همه کسانی که قصد عبور از معابر برون شهری را دارند باید به تجهیزات زمستانی خصوصاً زنجیر چرخ و برف‌ پاکن، سیستم گرمایشی و ... مجهز باشند.

سیاهپور زنجیر چرخ را یکی از ملزومات مهم برای رانندگان در فصل زمستان دانست و گفت: در مناطق کوهستانی و برف‌گیر عدم تجهیز به این وسیله بسیار خطرآفرین است و در صورتی که مأموران ما خودرویی فاقد این وسیله را در روزهای آفتابی متوقف کنند مشمول جریمه نقدی و در صورت بروز نزولات جوی چنین خودروهایی را علاوه بر جریمه توقیف خواهند کرد.

رئیس پلیس ‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد به تجهیز مأموران در این استان به لباس، جیره غذایی و امکانات خودرویی اشاره کرد و گفت: در این طرح از خودروهای کمک‌دار برای نظارت بر جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استفاده خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور همواره تعامل سازنده‌ای با فرماندهی پلیس ‌راه سایر استان‌ها به خصوص استان‌های همسایه و همجوار از جمله اصفهان و فارس خواهیم داشت و با بررسی اوضاع جاده‌ای و اطلاع‌رسانی به یکدیگر از بروز حوادث جلوگیری می‌کنیم.

سیاهپور به مدت زمان اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: از 15 آذرماه و در 13 مرحله یک هفته‌ای تا 25 اسفند سال ‌جاری این طرح را با قدرت و قوت اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول