اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد

دسترسی 56 درصدی مناطق روستایی به راه‌های آسفالت

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: متوسط دسترسی به راه‌های آسفالت در مناطق روستایی استان 56 درصد است.

دسترسی 56 درصدی مناطق روستایی به راه‌های آسفالت

خلیل محبت‌خواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم در بحث مسکن روستایی برخورداری از راه ارتباطی مناسب است اظهار داشت: متوسط دسترسی به راه‌های آسفالت در مناطق روستایی بالای 20 خانوار استان آذربایجان غربی به 56 درصد می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که با همت و تلاش مضاعف تا پایان فعالیت دولت دهم بتوان شاخص دسترسی به راه‌های استان را تا حد مطلوبی افزایش داد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به اجرای دو پروژه مهم مهر ماندگار در حوزه حمل و نقل از جمله راه آهن ارومیه - مراغه و آزاد راه ارومیه - تبریز اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی در حال حاضر پروژه راه آهن ارومیه - مراغه با سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون نیروی انتظامی آغاز شده و تلاش می‌شود با سرعت بخشیدن به فازهای بعدی این طرح در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

محبت‌خواه اعتبار اختصاصی به 250 کیلومتر راه روستایی در قالب بهسازی و آسفالت را 315 میلیارد و 150 میلیون ریال عنوان کرد و متذکر شد: این میزان راه شامل 63 راه روستایی است که با بهره‌برداری از این میزان راه روستایی 6 هزار و 807 خانوار با جمعیت 32 هزار و 994 نفر از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی از ساخت 130 هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده در استان خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد 57 هزار واحد به اتمام رسیده و 40 هزار واحد تا پایان امسال افتتاح می‌شوند و 33 هزار واحد باقیمانده نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول