اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف آمل:

تمام موقوفات آمل دارای سند مالکیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت: تمام موقوفات آمل دارای سند مالکیت می‌شوند.

تمام موقوفات آمل دارای سند مالکیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل حجت‌الاسلام حسین مهدیان صبح امروز در ستاد احیای موقوفات این شهرستان با اشاره به اینکه با توجه به شاخص بودن آمل در مباحث دینی و فرهنگی این شهرستان در زمینه موقوفات نیز شاخص است، بیان داشت: در آمل 80 درصد موقوفات متعلق به سیدالشهدا است.

وی با اعلام اینکه 512 موقوفه تاکنون در شهرستان آمل ثبت شده است، اظهار داشت: بیش از 32 هزار رقبه نیز در این شهرستان شناسایی شده است.

مهدیان بیان کرد: مطمئنا با توجه به سابقه شهرستان آمل و عدم وجود اجاره‌نامه و یا سند وقفی به همین میزان نیز موقوفات و رقبه شناسایی نشده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه لیست موقوفات روستاها به بخشداران ارائه شده است تاکید داشت: بر اساس قانون می‌توانیم رقبه‌های کوچک و کم‌تر از یک دانگ را فروخته و یک واحد شش دانگ برای استفاده روستا تهیه کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان اینکه امروز بیشتر موقوفات آمل دارای سند ثبتی شده‌اند، گفت: در سال‌ جاری بیش از 20 مورد سند مالکیت برای موقوفات تهیه شده و قسمت بیشتر این موقوفات نیز به زودی دارای سند مالکیت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن سند مالکیت بحث مهمی در احیای موقوفات است، تصریح کرد: این امر در تثبیت موقوفات نقش مهمی ایجاد می‌کند.

مهدیان با اشاره به اینکه در روستاهایی که شش دانگ آنها وقف شده است دریافت موقوفات دشوار است، افزود: برای این کار مجبور هستیم روستا به روستا جلساتی را با اهالی و دهیاران و بخشداران برگزار کنیم.

وی با اعلام اینکه تنها ابزار اداره اوقاف برای دریافت مطالبات طرح دعوی است که ممکن است تا سال‌ها نیز طول بکشد، اذعان کرد: به همین دلیل است که ممکن است دریافت مطالبات موقوفات تا سال‌ها به طول بینجامد.

این مسئول با تاکید بر اینکه صدور سند مالکیت روستایی از سوی بنیاد مسکن ابزار خوبی برای دریافت مطالبات اوقاف است بیان داشت: دریافت مطالبات معوق موقوفات از سال 63 به بعد محاسبه می‌شود، اما اوقاف درباره کارشناسی‌های موقوفات همیشه جانب مردم را نیز رعایت کرده است.

وی بیان کرد: در زمینه موقوفاتی که چندین بار با مبایعه‌نامه دستی جابه‌جا شده‌اند پرداخت دیون اوقاف بر عهده آخرین خریدار است.

انتهای‌پیام/86011/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول