اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان اعلام کرد

درآمد 28 میلیارد ریالی موقوفات شهرستان ملایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: طی هشت ماه گذشته موقوفات شهرستان ملایر 28 میلیارد ریال درآمد داشته‌اند.

درآمد 28 میلیارد ریالی موقوفات شهرستان ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صالحی صبح امروز در دیدار سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با امام جمعه ملایر، با اشاره به اینکه بیش از 63 درصد شهرستان ملایر موقوفه است، اظهار داشت: درآمد عمده موقوفات شهرستان ملایر از موقوفات مرحوم سیف الدوله است که وقف نامه ایشان از تنوع خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، عمران و آبادانی موقوفات است، ابراز داشت: عمران و آبادانی موقوفات خدمت بزرگی به موقوف علیهم و مردم عزیز است تا به این روش بتوانند از برکات و ثمرات وقف بیش از پیش بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به برگزاری زیارت عاشورا به همراه اطعام‌دهی، هر شب جمعه در مقبره مرحوم سیف‌الدوله، ساخت مدرسه، در اختیار قرار دادن رایگان 13 تخت بیمارستان امام حسین(ع) به صورت دائم در اختیار مستمندان و افراد بی‌بضاعت اشاره کرد و گفت: تمامی هزینه‌های درمان افراد کم‌بضاعت یا بی بضاعت شهرستان از محل درآمد موقوفات مرحوم سیف‌الدوله است.

به گفته وی، روشنایی حرم مطهر حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) نیز از جمله نیات قید شده در وقفنامه مرحوم سیف‌الدوله است.

صالحی یکی از دلایل رشد و توسعه شهرستان ملایر را وجود موقوفات گسترده در این شهرستان بیان کرد و گفت: وقف یکی از تجلیات باقیات و صالحات است و می‌تواند عامل تحرک و توسعه جوامع باشد.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: طی هشت ماه گذشته امسال موقوفات شهرستان ملایر 28 میلیارد ریال درآمد داشته‌اند.

انتهای پیام/89004/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول