به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی ادارهکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، حجتالاسلام منصور هاشمی در اینباره اظهار داشت: ثبت اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه از ابتدای سالجاری به صورت جدی و تماموقت در سطح ادارات اوقاف سیستان و بلوچستان آغاز شد و در حال حاضر با گذشت بیش از هشت ماه در حدود 95 درصد از اطلاعات مساجد و موقوفات استان با صرف 4 هزار ساعت کار مداوم توسط کارکنان اوقاف در سامانه اطلاعاتی ثبت شده است.
وی افزود: ثبت اطلاعات سند مسجد و موقوفه، آدرس، ثبت اطلاعات وقفنامه و اسکن تمام اطلاعات و ضمائم پرونده و همچنین انجام تمامی امور مالی و اطلاعاتی آتی موقوفه از جمله اقداماتی است که در زمینه مساجد و موقوفات در سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات و اماکن متبرکه انجام میشود.
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: ثبت اطلاعات و انتقال تمامی سابقه موقوفات به سامانه اطلاعاتی، انجام تمام امور مالی، عمرانی و حفظ و نگهداری موقوفات را تسهیل و به آن سرعت غیرقابل مقایسهای نسبت به گذشته داده است.
هاشمی بیان داشت: در حال حاضر گرفتن سند موقوفات و مساجد، اقدامات حقوقی، اجاره واحدهای تجاری موقوفات (رقبه)، گزارشگیری از وضعیت لحظهای موقوفات، اجرای نیت واقفان، غبارروبی بقاع متبرکه و اقدامات فرهنگی از طریق سامانه اطلاعاتی موقوفات و اماکن متبرکه انجام میشود.
وی افزود: مکانیزه کردن انجام امورات موقوفات و اماکن متبرکه از اقدامات بسیار مهم سازمان اوقاف و امور خیریه میباشد و این امر باعث شفاف شدن وضعیت موقوفات برای مردم و مسئولان شده و عملکرد کارکنان اوقاف از این طریق در مورد موقوفات قابل ارزیابی است.
انتهای پیام/75002/ر/گ1003