اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام 8500 بازرسی

715 واحد صنفی متخلف در لردگان شناسایی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با انجام هشت هزار و 505 بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان تعداد 715 فقره پرونده تخلف تشکیل و برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

715 واحد صنفی متخلف در لردگان شناسایی شد

محمدرضا نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام اتحادیه‌های صنفی نظارت کامل را بر بازار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 4 هزار واحد صنفی در شهرستان لردگان فعال است، گفت: در هشت ماهه اول سال گذشته نیز افزون بر 7 هزار بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان صورت گرفت.

نجفی با تأکید بر اینکه روزانه تعداد زیادی از واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی مورد بازرسی بازرسان بازرگانی قرار می‌گیرد، افزود: بیشتر این بازرسی‌ها موجب تشکیل پرونده می‎شود که بر همین اساس با متخلفان بازار برخورد جدی می‎شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان در ادامه عرضه‌ مستقیم کالاهای اساسی را موجب کاهش تنش‌های موجود در بازار و تعدیل قیمت‌ها برشمرد و گفت: در واقع دولت تلاش کرده تا با این کار به شکل موردی به بازار وارد شده و با توزیع برخی اقلام مصرفی، تنظیم بازار و کاهش قیمت‌ها را موجب شود.

وی خاطرنشان کرد: عامل دیگری که برای کاهش قیمت‌ها می‌توان بر آن نظارت داشت، عامل توزیع است که در جامعه اقتصادی ما یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت‌هاست، در فعالیت‌های اقتصادی از تولید تا مصرف دو عامل تولید کننده و مصرف کننده وجود دارد و ما بین این دو، عامل توزیع است که هر چه این فرایند طولانی‌تر و پیچیده‌تر شود قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

نجفی با بیان اینکه نظارت بازرسان این اداره در دو شیفت کاری بر بازار صورت می‌گیرد، اذعان داشت: مردم شهرستان لردگان می‎توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را با سامانه 124 اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول