اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

عده‎ای به جای حل مشکلات اقتصادی چالش ایجاد می‎کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: عده‎ای به جای کمک برای حل مشکلات اقتصادی به مقابله با دولت پرداخته و برایش چالش ایجاد می‎کنند.

عده‎ای به جای حل مشکلات اقتصادی چالش ایجاد می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان،‌ علیرضا جمشیدی اظهار داشت: با دامن زدن به مسائل چالش‌برانگیز و درگیری‎های سیاسی، نمی‎شود نان را سر سفره مردم آورد.

وی تصریح کرد: امروز مسائل اقتصادی، معیشتی مردم و ایستادگی در مقابل تحریم‎ها و نقشه‎های دشمنان نظام اولویت اول است و آیا این امکان وجود دارد که دولت به تنهایی به این مسائل مهم بپردازد که دغدغه مقام معظم رهبری و مردم است و عده‎ای به جای کمک در این شرایط به مقابله با دولت پرداخته و برایش چالش ایجاد کنند؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان جمله رهبر معظم انقلاب که فرمودند "از حالا تا زمان انتخابات هرکس حرفی بزند یا موضعی بگیرد که اختلافات را به میان مردم بکشاند خائن است" اذعان داشت: آیا طرح سئوال از رئیس‌جمهور و اخیراً اصلاح قانون انتخابات که 33 سال بدین منوال مدیریت شده اختلاف را به دل مردم و نمایندگان مردم نمی‎کشاند؟.

نباید در مقابل کارشکنی‎ها از دولت انتظار معجزه در حوزه‎های اقتصادی داشت

جمشیدی خاطرنشان کرد: این نهایت بی‎انصافی است که دولتی را که در این شرایط باید به مسائل مردم بپردازد، به جای اینکه کمک کنیم، در چاله بیاندازیم و از آن انتظار معجزه در حوزه‎های اقتصادی، ارزی و ... داشته باشیم.

وی افزود: امروز وظیفه همه خدمتگذاران و نمایندگان مردم است تا به دغدغه‎ها و مشکلات اصلی مردم بپردازند و مسائل غیرمهم را به عنوان اولویت‎های مشکلات مردم معرفی نکنند.

وی گفت: برای تربیت نسل جوان و ارتقا هویت دینی و ملی آنها باید الگودهی مناسبی داشته باشیم که این الگودهی در دو حوزه متن و محتوایی و رفتاری و عملی صورت می‎گیرد.

نباید آموزه‎های بنیه هویتی جوانان برگرفته از متون غربی باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تأکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت که متن و محتوای علوم به جوانان ارائه می‎شود، نباید آموزه‎های بنیه هویتی جوانان در یک نظام اسلامی، برگرفته از متون غربی و ترجمه‎ای باشد.

وی ادامه داد: اگر در حوزه علوم انسانی جوان را با نگاه روان‎شناسی و علوم مشاوره‎ای غربی الگودهی کنید طبیعتاً رفتار این جوان مبتنی بر فرهنگ و آموزه‎های غیراسلامی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان داشت: دانشگاه‎ها و اساتید با همکاری متولیان امر در حوزه نخبگی باید آن قدر کتاب ارزشمند متناسب با جوان دارای هویت اسلامی، ایرانی داشته باشند که این مشکل علوم انسانی که مستقیماً با رفتار جوانان در ارتباط است در نظام تعلیم و تربیت برطرف شود.

جمشیدی تصریح کرد: جوانان ما دارای فطرت دینی پاکی در وجودشان هستند که باید با ایجاد انگیزه و علاقه در جوان این فطرت دینی را شکوفا کرد.

وی افزود: الگوهای رفتاری و عملی اساساً ارتباطی، مشافهه‎ای و دو جانبه هستند و زمانی ما می‎توانیم الگودهی مناسبی داشته باشیم که جوانان را مثل خودمان ببینیم و مباحثمان را با آنها باید از بیس‎هایی آغاز کنیم که دارای نقطه مشترک در زمینه‎های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ... با جوان باشد تا بتوانیم ارتباط سازنده‎ای با آنها برقرار کنیم.

باید نقشه راه را برای جوانان ترسیم کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما باید نقشه راه را برای جوانان ترسیم کرده سپس آموزه‎های دینی و مولفه‎های انسانیت را به جوانمان انتقال دهیم تا بتوانیم آنها را با خود همراه کنیم.

برای ایجاد تمدن اسلامی باید تمهیدات لازم سخت‎افزاری و نرم‎افزاری فراهم شود

وی اظهار داشت: امروزه جوانان ما با ویژگی‎هایی چون استکبارستیزی، عدالت‎خواهی، علم‎پژوهی و ... به دنبال تشکیل امت اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی هستند که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، لذا همه متولیان فکر و اندیشه باید برای رسیدن به این مقصد ارزشمند، تمهیدات لازم سخت‎افزاری و نرم‎افزاری را فراهم کنند.

جمشیدی اظهار امیدواری کرد اکنون با فراهم بودن شرایط مناسب فضای اندیشه‎ای در میان امت مسلمان و گسترش بیداری اسلامی فرصت مغتنمی است که بتوانیم با طراحی‎های هوشمندانه، فضای دانشجویی و جوانان را در تراز دانشجو و جوان انقلاب اسلامی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول