اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران:

دلسوزی‌های مسئولان نباید مانع از واقع‌بینی مشکلات اقتصادی شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: نباید دلسوزی‌های مسئولان مانع از واقع‌بینی نسبت به مسائل اقتصادی حاکم بر کشور شود چراکه این دلسوزی‌ها فقط سبب افزایش مشکلات اقتصادی کشور می‌شود.

دلسوزی‌های مسئولان نباید مانع از واقع‌بینی مشکلات اقتصادی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نهاوندیان پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور اظهار کرد: برون‌رفت از شرایط کنونی اقتصادی کشور فعالیت بخش‌های خصوصی باید در کنار فعالیت بخش‌های دولتی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برگزاری این نشست در صنعتی‌ترین استان کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است، ادامه داد: در حال حاضر شرایط ویژه‌ای برای صنعت کشور ایجاد شده است و این شرایط ویژه افزایش تعامل میان بخش‌های دولتی و خصوصی را می‌طلبد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه وضعیت صنعت با توجه به مشکلات موجود در زمینه نقدینگی بخش تولید با این شوک ارزی وارد مرحله جدیدی شده است، تصریح کرد: با توجه به این مشکلات وضعیت صنعت کشور نیاز به یک توجه ویژه از سوی دولت و مسئولانه اقتصادی کشور دارد.

* دلسوزی‌های مسئولان مانع از واقع‌بینی نسبت به مسائل اقتصادی نشود 

وی با اشاره به اینکه نباید دلسوزی‌های مسئولان مانع از واقع‌بینی نسبت به مسائل اقتصادی حاکم بر کشور شود، اضافه کرد: برخی از اقدامات اگر در گذشته نسبت به مشکلات اقتصادی صورت می‌گرفت شاید در حال حاضر کشور با بحران‌های اقتصادی فعلی مواجه نمی‌شد.

نهاوندیان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات نقدینگی برای بخش‌های تولیدی سبب شده است که بسیاری از کارخانه‌های فعال در سطح کشور با توان و ظرفیت کم‌تری فعالیت کنند، تاکید کرد: زمانی که نقدینگی مورد نیاز برای فعالیت واحد‌های تولیدی سه برابر افزایش یابد این واحد‌ها تنها ناچار به کاهش تولیدات خود می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از این مشکلات قابل پیشگیری و پیش‌بینی بوده است، افزود: در حال حاضر کشور نیازمند چاره‌اندیشی نسبت به وضعیت کنونی اقتصاد حاکم بر کشور است و ساز و کار مثبت‌نگرانه این است که برگزاری نشست‌های مشترک مسئولان دولتی با بخش‌های خصوصی افزایش یابد.

* در اجرای هدفمندی یارانه‌ها مصوبه حداقل 30 درصدی بخش تولید هنوز عملیاتی نشده است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها یک حداقل 30 درصدی برای تولید مصوب شد، گفت: اما این مصوبه هنوز عملیاتی نشده است و عملیاتی شدن این مصوبه راهکاری برای برطرف‌شدن بخشی از مشکلات موجود در زمینه فعالیت واحد‌های تولیدی محسوب می‌شود.

* مسئولان نسبت به تأمین نقدینگی واحد‌های تولیدی اقدام کنند / اصفهان رایزنی‌ها را آغاز کند

وی با بیان اینکه مسئولان باید هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین نقدینگی برای واحد‌های تولیدی اقدام کنند، اظهار کرد: اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور باید نسبت به این موضوع از واحد‌های تولیدی حمایت کند و رایزنی‌های مورد نیاز را با مسئولان دولتی انجام بدهد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه در شرایط ویژه اقتصادی دو رویکرد بدبینی و یک رویکرد مثبت به بخش خصوصی در کشور حاکم است، ادامه داد: بر اساس رویکرد نخست بخش خصوصی تهدیدی برای فعالیت‌های دولتی به شمار می‌رود اما در رویکرد دوم بخش خصوصی و دولتی باید در کنار یکدیگر در راستای کاهش مشکلات اقتصادی حرکت کنند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول