اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد با بیان این‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ دارد بزرگترین ضربه به حوزه فرهنگ را ناشی از سیاسی‌کاری دانست.

بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد اظهار کرد: آمارهای بیان شده در ارتباط با ارتقاء فرهنگی استان بسیار رضایت‌بخش و قابل تقدیر بوده و این رتبه‌بندی‌ها حاکی از فعالیت مسئولین و دست‌اندرکاران دستگاه‌های فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

فرماندار شهرستان بویراحمد با طرح چند سؤال مهم و اساسی در حوزه فرهنگ بیان کرد: برای مشخص شدن آثار کارهای فرهنگ پاسخگویی به چند سؤال مهم ضروری است از جمله این‌که آیا با انجام فعالیت‌های فرهنگی نقاب دو رویی برچیده شده است؟ آیا بخل و حسدها رو به کاهش گذاشته است؟ آیا حقوق افراد نسبت به  گذشته رعایت می‌شود؟

وی در ادامه با اشاره به مطالب یکی از نویسندگان بزرگ ادبی یادآور شد: این استاد بزرگ معتقد است که تمام کارها و فعالیت‌های انسان در عالم ناشی از دو هیجان مهم بوده که این هیجان‌ها شامل هیجان عشق و هیجان ترس است.

این مسئول شهرستانی به آثار ناشی از هیجان ترس اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می‌رسد بسیاری از اعمال و فعالیت‌های ما ناشی از هیجان ترس بوده که از بزرگترین مضرات آن ناپایداری کار صورت گرفته می‌باشد.

وی هیجان عشق حقیقی را بسیار مفید دانست و گفت: در صورتی هیجان عشق را سرلوحه کار خود قرا دهیم دیگر نیازی به حفظ کل قرآن نیست چرا که با تدبر در یک آیه از آیات کلام‌الله می‌توان تحولی عظیم در زندگی ایجاد کرد.

آلفونه در ادامه افزود: هیجان عشق شهدای پاکی چون باکری‌ها و همت‌ها را برای ما به یادگار گذاشته و انقلاب ما را سرافراز کرده است.

فرماندار شهرستان بویراحمد فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی نهادینه کردن امور فرهنگی و هنری در جامعه دانست و اذعان کرد: همه ما وظیفه داریم با پیگیری و پیشبرد امور مهم فرهنگی هیجان عشق حقیقی را به جامعه برگردانیم تا آثار مفید کارهای خود را نظاره‌گر باشیم.

این مسئول شهرستانی در ارتباط با فعالیت‌های مهم حوزه فرهنگی بعد از انقلاب گفت: بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام دادیم هر چند درگیر کارهای سیاسی شدیم که در جایگاه خود مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد.

آلفونه به فعالیت‌های زیاد حوزه نشریات و سایت‌های خبری اشاره کرد و بیان داشت: نشریات و سایت‌های بسیار پرمخاطب و گسترده در استان مشاهده می‌شود اما اشکالاتی در کار آن‌ها وجود دارد که بایستی اجازه داد تا این نشریات در طی زمان  به مشکلات خویش پی برده و ضعف‌هایشان را ریشه‌یابی کنند.

وی افزود: در سایت‌ها و نشریات علاوه بر اقدامات مثبت گاهی تنش‌هایی را هم ایجاد می‌کنند که دوستان در ارشاد باید به این حوزه رسیدگی کنند.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان مشکلات اقتصادی پیش رو گفت: متاسفانه همه ما موانع و مشکلاتمان را در اقتصاد می‌بینیم در حالی که حلال مشکلات ما در تمامی جوانب به خصوص اقتصادی حوزه فرهنگ بوده که با تغییر نگرش افراد می‌توان بر مشکلات اقتصادی اشراف پیدا کرد.

الفونه در پایان افزود: از زحمات بی‌شائبه و دلسوزانه فرشید شهابی کمال تشکر را دارم و امیدوارم  فعالیت خود در حوزه فرهنگ را همچنان ادامه داده و مدیر جدید و جانشین خود را در حد توان یاری کند.

انتهای پیام/2571/ گ/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول