اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز ملی حسابدار:

تکیه بر علم حسابداری بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی را رفع می‌کند

خبرگزاری فارس: استادیار گروه حسابداری دانشگاه کردستان با تأکید بر ارتقای آگاهی عمومی در خصوص علم حسابداری و شیوه‌های کاربرد آن در جامعه، گفت: تکیه بر علم حسابداری بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی را رفع می‌کند.

تکیه بر علم حسابداری بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی را رفع می‌کند

محمد نظری‌پور استادیار گروه حسابداری دانشگاه کردستان به مناسبت روز ملی حسابدار در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ارتقای آگاهی عمومی در خصوص علم حسابداری یکی از کلیدی‌ترین عوامل در مقابله با آشفتگی‌های مالی در بازار و نظامند کردن تلاش‌ها در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم برای اجرای سیاست‌های مالی در جامعه است.

وی افزود: حسابداری یک سیستم است که در آن فرایند جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه‌کردن اطلاعات و تهیه گزارش‌های مالی در شکل‌ها و مدل‌های خاص انجام می‌گیرد تا افراد ذی‌نفع درون سازمانی همانند مدیران و یا افراد برون سازمانی همانند بانک‌ها، دولت و اقشار مختلف مردم بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

استاد و محقق اقتصادی و مالی استان کردستان تصریح کرد: در دنیای رقابت امروزی، داشتن پیشینه مناسب از دانش حسابداری رمز موفقیت همه افراد جدای از موقعیت شغلی آنها به حساب می‌آید.

نظری‌پور با بیان اینکه امروزه نیاز همه تخصص‌ها به حسابداری و مفید بودن آن در زندگی روزمره بر کسی پوشیده نیست، افزود: به عنوان مثال منشی‌ها برای انجام امورات مالی تحت سرپرستی خود، حسابرسان برای ارزیابی صحت و بی‌طرفی اطلاعات مالی منتشره در صورت‌های مالی شرکت‌های مورد رسیدگی، و مدیران جهت قضاوت در میزان تحقق اهداف مالی شرکت تحت مدیریت خود نیازمند استفاده از دانش حسابداری هستند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مسئول‌بودن افراد شاغل در بخش‌های اقتصادی و تجاری در خصوص عملکرد خود، کسب دانش حسابداری در حد مناسب برای دانشجویان شاغل در علوم اقتصادی و تجاری توصیه می‌شود.

استادیار گروه حسابداری دانشگاه کردستان اظهار داشت: جایگاه علم حسابداری تا حدی است که به واسطه ناتوانی برخی از مؤسسات حسابرسی کشورهای غربی ازجمله آمریکا در کشف تقلبات مالی صورت گرفته در شرکت‌های تحت حسابرسی، بازار بورس این‌گونه شرکت‌ها مجبور به وضع مقررات سخت‌گیرانه در مورد شرکت‌های فعال در این بازارها شده‌اند.

نظری‌پور داشتن پیشینه دانش حسابداری مناسب برای مدیران جهت جلوگیری از وقوع اشتباهات مالی عمدی و غیرعمدی را ضروری دانست و گفت: یکی از عوامل ارتقای موفقیت و عملکرد مثبت مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه به دانش حسابداری و شیوه‌های نوین آن در سازمان زیر نظرشان است.

وی افزود: کسب دانش حسابداری از سوی دانشجویان همه رشته‌ها می‌تواند تضمین کننده موفقیت همه آنان در زمینه‌های کاری و شخصی به حساب آید به عنوان مثال همه افراد در تصمیم گیری‌های اقتصادی و محاسبه اقساط وام‌ها و دیگر فعالیت‌های اقتصادی و مالی خویش نیازمند دانش حسابداری هستند.

نظری‌پور اظهار داشت: به طور کلی می‌توان گفت دانش حسابداری مهم‌ترین اصل تجارت محسوب می‌شود و بدون داشتن پیشینه مناسب در زمینه دانش حسابداری زندگی برای هر فردی سخت خواهد شد.

استادیار گروه حسابداری دانشگاه کردستان تصریح کرد: خوشبختانه هم‌اکنون بیش از 150 نفر از فعالان رشته حسابداری در انجمن علمی این رشته در دانشگاه کردستان مشغول به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستند.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به جایگاه ویژه علوم انسانی در پیشبرد فعالیت‌ها در رشته‌های علوم پایه و فنی‌مهندسی می‌توان رشته حسابداری را از جمله رشته‌های کلیدی در همه حوزه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/79006/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول