اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد ملی نخبگان همدان:

پژوهش به یک فرهنگ عمومی تبدیل ‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد ملی نخبگان همدان با بیان اینکه با نهادینه شدن امر پژوهش، این امر به تدریج به یک فرهنگ عمومی تبدیل می‌شود، گفت: ارج نهادن به پژوهشگران اثرات چشمگیری را در زمینه رشد علمی جامعه ایفا می‌کند.

پژوهش به یک فرهنگ عمومی تبدیل ‌شود

خسرو پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در آستانه فرا رسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: اساس و فلسفه هفته پژوهش و لزوم برگزاری موفق آن در استان همدان امری است که همواره مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی هدف از مباحث پژوهشی را آغاز فعالیت در زمینه رشد و توسعه همه‌جانبه کشور عنوان کرد و افزود: نگرش پژوهشی و تحقیقاتی یک نوع نگرش بنیادی است که اساس توسعه همه‌جانبه کشور را محکم و پایدار می‌کند، البته پژوهش‌ها باید توانایی طی کردن فرایند نهایی خود را داشته و خروجی نهایی آن در اختیار جامعه و مردم قرار گیرد.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان همدان خاطرنشان کرد: در توسعه همه‌جانبه «مردم» واژه عامی است که دولت و سایر آحاد و اقشار جامعه را در خود جای می‌دهد و این افراد به صورت مستقیم و غیر مستقیم از محصولات پژوهشی که شامل محصولات فکری و غیر فکری است استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: نامگذاری هفته پایانی پاییز به عنوان هفته پژوهش بر این مبنا است که با نهادینه شدن هر چه بیشتر امر پژوهش و هفته مرتبط با آن در سطح کشور، این امر به تدریج به یک فرهنگ عمومی تبدیل می‌شود.

پیری ادامه داد: هفته پژوهش از یک سو به عنوان یک فرهنگ عامه اذهان مردم را نسبت به پژوهش حساس کرده و از طرف دیگر با تأکید بر پایه‌های زیرین پژوهش موجب ایجاد کنجکاوی، دقت، معقولیت و تفکر در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت نامگذاری هفته پژوهش به منظور پایه‌گذاری و ترویج فرهنگ تفکر و تعقل در میان آحاد مردم است تا نگرش مردم پژوهشی شده و هر موضوعی را همراه با تفکر و ادله لازم بپذیرند.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان همدان اساسی‌ترین بخش هفته پژوهش را توجه ویژه به محققان و پژوهشگران، به عنوان نیروهای با ارزش خط مقدم فعالیت‌های فناوری عنوان کرد و افزود: ارج نهادن به پژوهش و پژوهشگران در راستای تحقق امر پژوهش می‌تواند اثرات چشمگیری را در زمینه رشد علمی جامعه ایفا کند.

وی در پایان گفت: برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور به منظور برگزاری هرچه بهتر هفته پژوهش پیش‌بینی شده و استان همدان نیز در این زمینه با تمام توان خود وارد میدان می‌شود.

انتهای پیام/89005/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول