اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

حل مشکلات کشور با اصلاح فرهنگی میسر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: حل مشکلات کشور با اصلاح فرهنگی میسر است و استقلال هر کشور نیز در سایه فرهنگ ناب مردم آن کشور به‌دست می‌آید.

حل مشکلات کشور با اصلاح فرهنگی میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل در 19 آذر سال 1363 گفت: این شورا به حکم حضرت امام راحل تشکیل شد بنابراین توجه به فرهنگ عمومی باید در جامعه نهادینه شود چراکه فرهنگ به مانند هوایی است که در آن تنفس می‌‌کشیم، چنانچه خوب باشد، موجب نشاط و سلامتی و اگر آلوده باشد، ویرانگر و مخرب خواهد بود.

وی ادامه داد: مسئله فرهنگ همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده و معظم‌له بر اهمیت و لزوم توجه بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید داشته‌اند و فرمودند، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مهندسی داشته باشد و با ریشه‌یابی مشکلات برای رفع آنان تلاش کند.

امام جمعه پلدختر تأکید کرد: توجه به فرهنگ عمومی به عنوان تأثیرگذارترین عامل در چگونگی سرنوشت و پیشرفت یک جامعه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی یکی از وظایف و رسالت‌های عمده و مهم این شورا را سیاستگذاری و هدایت فرهنگ عمومی مردم دانست و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مهم‌ترین نهاد فرهنگی کشور و به نوعی متولی برنامه‌ریزی در نظام فرهنگی و از نظر اختیارات تقریباً، هم‌سنگ مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه پلدختر در ادامه خطبه‌های این هفته سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب نماینده حضرت امام خمینی (ره) و امام جمعه شیراز را که توسط منافقان به شهادت رسید، تسلیت گفت.

لروند نماز جمعه را سنگر نظام و مهم‌ترین پشتوانه انقلاب دانست و افزود: تریبون نماز جمعه بدون آن‌که وابسته به جریان خاصی باشد، مایه وحدت و همدلی است.

وی با تأکید بر لزوم اتحاد و همدلی مردم در برابر دشمنان نظام و انقلاب گفت: تریبون نماز جمعه به پیروی از مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان نظام، انقلاب و اسلام می‌ایستد و ملت ایران هر چه سنگر نماز جمعه را بیشتر تقویت کنند، به همان نسبت به قدرت نظام که نماز جمعه یکی از پایه‌های آن است، می‌افزایند.

انتهای‌ پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول