اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اسلامشهر تأکید کرد

فعال‌سازی پل‌های عابر برقی ویژه معلولان در اسلامشهر

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی فرماندار اسلامشهر بر فعال‌سازی پل‌های عابر برقی ویژه معلولان در اسلامشهر تأکید کرد.

فعال‌سازی پل‌های عابر برقی ویژه معلولان در اسلامشهر

محمدرضا موفق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا همه اقشار جامعه بتوانند از خدمات ایجاد شده در سطح شهر استفاده کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون خدمات ایجاد شده در سطح شهر مناسب معلولان نیست و این قشر از جامعه برای تردد با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد پل‌های برقی عابر پیاده می‌تواند یکی از راه‌های مناسب‌سازی برای تردد این افراد باشد افزود: مسئولان در بخش‌های مختلف می‌توانند با ارائه راهکارها و ایجاد طرح‌های مناسب‌سازی گامی اساسی در جهت ارائه خدمات بیشتر به معلولان بردارند.

موفق افزود: برخی از ادارات و بسیاری از اماکن عمومی در سطح شهر مناسب تردد و رفت و آمد معلولان نیست و آنان برای عبور مجبور هستند مشکلات و موانع بسیار زیادی را پشت سر بگذارند و در بسیاری از موارد این موانع مانع حضور آنان در مکان‌های عمومی می‌شود.

وی گفت: رسیدگی به مشکلات و رفع معضلات موجود بر سر راه معلولان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید از سوی مسئولان ذیربط انجام شود.

* لزوم استفاده از توانمندی‌های معلولان

معاون برنامه‌ریزی فرماندار اسلامشهر در ادامه سخنان خود بر لزوم استفاده از توانمندی‌های معلولان تأکید کرد و اظهار داشت: نباید معلولان و توانمندی‌ها آنان را به فراموشی بسپاریم چراکه آنان با داشتن نقص دارای توانایی‌هایی هستند که فرد سالم قادر به انجام آن کارها نیست.

موفق ادامه داد: هنگامی که از توانایی‌های معلولان به درستی استفاده شود علاوه بر اینکه آنان را وارد اجتماع می‌کنیم،‌ می‌توانیم هزینه‌های معیشتی آنان را نیز تأمین کرده و معلولان را بیش از گذشته به زندگی امیدوار نماییم.

وی تصریح کرد: این قشر از جامعه مانند دیگر شهروندان نیازمند فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هستند لذا باید تدابیر لازم برای توسعه فعالیت‌های آنان اتخاذ شود.

این مسئول گفت: راه‌اندازی مکانی برای انجام فعالیت‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مسئولان ذیربط باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از فعالیت‌های معلولان در این شهرستان با مشکل مواجه است چراکه امکانات محیطی برای این قشر از جامعه بسیار اندک بوده که لازم است شرایط فعالیت‌های آنان فراهم شود.

موفق فعال‌سازی پل‌های عابر برقی، قابل استفاده نمودن پارک‌ها و مراکز عمومی برای استفاده معلولان را از اهم اقداماتی عنوان کرد که باید هرچه سریع‌تر در شهرستان صورت گیرد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول