اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام شریعتی تبار:

شهرداری تربت حیدریه شهر را برای معلولان فضاسازی کند

خبرگزاری فارس: باید شورا و شهرداری اماکن مذهبی و اداری شهر را برای معلولان فضاسازی کنند تا آنها بتوانند از امکانات شهری استفاده کنند.

شهرداری تربت حیدریه شهر را برای معلولان فضاسازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تربت حیدریه ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا بهترین زاد توشه برای سفر به صورت عالم برزخ و قیامت است.

خطیب جمعه این شهرستان گفت: اخلاق در حوزه خانواده از نکات مهم در زندگی بشر است که مقام معظم رهبری تحت عنوان سبک زندگی اسلامی عنوان کردند.

وی افزود: اسلام برای حیات اجتماعی و اسلامی آموزه‌های زیادی دارد و از رسیدن به این جایگاه و روابط اجتماعی به نام شیوه و سبک زندگی اسلامی نام برد.

شریعتی‌تبار عفاف را از فضایل ارزشمند و برجسته اسلامی برشمرد و گفت: عفاف همان قدرت نیرومند در کنترل غریزه جنسی است. عفت نقش مهمی در هدایت و کمال انسانی دارد.

وی همچنین گفت: اگر در کشور عفاف رعایت نشود جامعه به آزادی جنسی و بی‌بندوباری و لجام‌گسیختگی جنسی گرفتار می‌شود.

وی افزود: دشمنان اسلام در پی آن هستند تا جوانان ما را به بی‌حجابی و بی‌عفتی و ارضاء غرایض جنسی سوق دهند و این یک خطر جدی و بزرگ است.

امام جمعه تربت حیدریه در ادامه گفت: دشمن از طریق ماهواره، اینترنت و شبکه‌های فاسد و پخش صحنه‌های شهوت برانگیز بی‌عفتی را رواج می‌دهند و عفت عمومی را خدشه‌دار می‌کنند.

وی توصیه کرد: باید مسایل جنسی اول در خانواده و بین پدر و مادر رعایت شود و همچنین به وسیله خانواده و مربیان تذکر داده شود.

شریعتی‌تبار تاکید کرد: اگر انسان بتواند مالک غضب و شهوت  خود شود به طراوت انسانی می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی معلولین و روز حقوق بشر گفت: باید شورا و شهرداری اماکن مذهبی و اداری شهر را برای معلولان فضاسازی کنند تا آنها بتوانند از امکانات شهری استفاده کنند.

خطیب جمعه تربت حیدریه همچنین کشورهای غربی و امریکا را جزء نقض‌کننده‌ترین کشورها در مسایل حقوق بشری خواند.

انتهای پیام/70006/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول