اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی خبر داد

رتبه دوم خراسان‌رضوی در ذخایر معدنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در بخش معدن تقریبا رتبه دوم کشور را دارد.

رتبه دوم خراسان‌رضوی در ذخایر معدنی

محمد مزاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد  در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت، فلزات و معدن اظهار کرد: بخش عمده نمایشگاه موضوع معدن است و ما در بخش معدن تقریباً غافل هستیم به این معنا که مواد معدنی را استخراج کرده اما چون فرآوری نکرده و خام فروشی می‌کنیم در نتیجه ارزش افزوده زیادی به دست نمی‌آوردیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی سبب می‌شود افرادی که در بخش  معدن فعالیت می‌کنند با تکنولوژی و فرآوری مواد معدنی بیشتر آشنا شده و زمینه‌ای را به وجود می‌آورد که به جای خام فروشی مواد معدنی دست به فرآوری آن بزنیم.

مزاری خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه سبب می‌شود تا کشورهای همسایه مانند افغانستان از تکنولوژی‌های کشور ما اطلاع پیدا کنند چون کشور افغانستان مواد معدنی بسیار خوبی دارد اما استخراج و فرآوری مناسبی ندارد و ما حاضریم در استخراج سنگ‌آهن با آنها همکاری کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که استکبار برای اقتصاد کشور در زمینه واردات به وجود آورده ضروری‌ترین کار این است که مواد معدنی موجود در داخل کشور را به درستی استخراج کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی یادآور شد: ضایعات استخراج زیاد است که برای به حداقل رساندن این  ضایعات باید با تکنولوژی روز دنیا آشنا شویم و یکی از تاثیرات مثبت نمایشگاه در معرض دید قرار گرفتن ماشین‌آلات است.

مزاری با اشاره به معادن خراسان‌رضوی گفت: خراسان‌رضوی در بخش معدن به ویژه در ذخایر معدنی سنگ آهن، تقریباً رتبه دوم کشور را دارد و در پالایشی که به تازگی توسط ژئوفیزیک هوایی انجام شده ذخایر معدنی و فلزی در منطقه خواف تا سبزوار پیدا شده است.

وی افزود: واحدهای فولادی در حال ساخت و بهره‌برداری است که ایجاب می‌کند تا مواد اولیه مورد نیاز آنها را تهیه کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: خراسان‌رضوی در چینی، سنگ‌های تزئینی، کاشی و گرانیت بسیار خوب است و در بحث سیمان کمتر استانی مانند ما وجود دارد که توانایی بیش از 6میلیون تن تولید سیمان داشته باشد.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول