اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

امسال بیش از 17 هزار تن عسل در آذربایجان غربی تولید شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال تولیدات عسل استان به 17 هزار و 500 تن رسیده است.

امسال بیش از 17 هزار تن عسل در آذربایجان غربی تولید شد

قادر مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سال جاری طبق سرشماری‌های صورت گرفته از 829 هزار و 380 کندو زنبور عسل آذربایجان غربی، 17 هزار و 500 تن عسل برداشت شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات عسل استان در سال جاری از دو نوع کندوی سنتی و مدرن برداشت شده افزود: تعداد کندوهای زنبور عسل مدرن استان 351 هزار و تعداد کندوهای زنبور عسل سنتی استان 478 هزار و 388 کندو است.

مختاری میانگین تولید عسل از هر کندوی مدرن را در سال جاری 6/22 کیلوگرم برشمرد و تصریح کرد: این در حالی است که میانگین کشوری برداشت عسل از هر کندوی مدرن 18 کیلوگرم است.

این مسئول میانگین تولید عسل از هر کندوی سنتی را در استان هفت کیلوگرم عنوان کرد و گفت: تمام مقدار این تولیدات طبق سرشماری کندوهای استانی صورت گرفته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به میزان اشتغال‌زایی صنعت زنبورداری استان اشاره کرد و ابراز داشت: در استان بیش از 5 هزار و 630 نفر از طریق زنبورداری به طور دائم و یک هزار و 771 نفر نیز به صورت فصلی مشغول کار هستند که در سال جاری شاهد افزایش 32 درصدی تعداد شاغلین در این زمینه هستیم.

مختاری ادامه داد: تولیدات عسل استان در سال جاری با افزایش همراه است به طوری که این میزان نشان‌دهنده رشد 19 درصدی تولیدات عسل و رشد شش درصدی تعداد کندو است.

وی همچنین شهرستان خوی را قطب اصلی تولید عسل کشور عنوان و اضافه کرد: دو سوم تولیدات عسل استان از شهرستان خوی تهیه می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سرانه مصرف عسل در استان را به ازای هر نفر 2/5 کیلوگرم عنوان کرد.

انتهای پیام/6100/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول