اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

فروش 12 هزار بلیت اینترنتی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فروش اینترنتی 12 هزار و 784 بلیت مسافری در 18 شرکت حمل و نقل جاده‌ای این استان در سال جاری خبر داد.

فروش 12 هزار بلیت اینترنتی در گیلان

سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فروش اینترنتی بلیت شرکت‌های مسافربری گیلان اظهار کرد: 18 شرکت مسافربری بلیت اینترنتی در گیلان ارائه می‌کنند.

وی رضایت بیشتر شهروندان گیلانی و مسافران را از اهداف فروش بلیت به صورت اینترنتی عنوان کرد و افزود: اقدام‌های لازم درباره برنامه‌های زیرساختی و نرم‌افزاری برای غیرحضوری کردن نظام بلیت‌فروشی در پایانه‌ها در دستور کار اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است.

به گفته علیپور تعداد 2 هزار و 944 ناوگان عمومی اتوبوس، مینی‌بوس و سواری، 121 شرکت مسافری، 18 شرکت فروش اینترنتی بلیت و 83 دفتر ثابت فروش بلیت اتوبوسرانی در گیلان فعال هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان کاهش مراجعه کنندگان به پایانه‌های حمل مسافر، حذف واسطه‌ها و صرفه‌جویی در زمان را از مزیت‌های فروش اینترنتی بلیت دانست و تصریح کرد: پیش‌فروش اینترنتی بلیت سفرهای برون‌شهری در کاهش بار ترافیکی و مسافرت‌های درون‌شهری تاثیرگذار است.

این مسئول دفاتر پیشخوان و شبکه اینترنتی را مهم‌ترین بخش فروش اینترنتی بلیت عنوان کرد و گفت: متقاضیان بلیت می‌توانند از طریق شبکه اینترنتی و دفاتر پیشخوان در هر مکان و زمان اقدام به خرید بلیت کنند ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 784 بلیت اینترنتی مسافری توسط شهروندان گیلانی خریداری شده است.

وی ادامه داد: نام شرکت‌هایی که بلیت مسافران را در تمام ایام سال پیش فروش می‌کنند در پایگاه اینترنتی www.Mosaferyar.ir وجود دارد و مسافران می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.gilanmosafer.ir اقدام به خرید اینترنتی بلیت شرکت‌های مسافری گیلان کنند.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات، بیان کرد: کاهش اتلاف وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا و محیط زیست و کاهش هزینه از مهم‌ترین مزایای حمل و نقل عمومی است.

علیپور حمل و نقل را واسطه بین فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌المللی دانست و یادآور شد: حمل و نقل، قلب جریان توسعه کشور بوده و در توزیع درآمدها و کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقش موثری دارد.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول