سبحانالله علیپور امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فروش اینترنتی بلیت شرکتهای مسافربری گیلان اظهار کرد: 18 شرکت مسافربری بلیت اینترنتی در گیلان ارائه میکنند.
وی رضایت بیشتر شهروندان گیلانی و مسافران را از اهداف فروش بلیت به صورت اینترنتی عنوان کرد و افزود: اقدامهای لازم درباره برنامههای زیرساختی و نرمافزاری برای غیرحضوری کردن نظام بلیتفروشی در پایانهها در دستور کار اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان است.
به گفته علیپور تعداد 2 هزار و 944 ناوگان عمومی اتوبوس، مینیبوس و سواری، 121 شرکت مسافری، 18 شرکت فروش اینترنتی بلیت و 83 دفتر ثابت فروش بلیت اتوبوسرانی در گیلان فعال هستند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای گیلان کاهش مراجعه کنندگان به پایانههای حمل مسافر، حذف واسطهها و صرفهجویی در زمان را از مزیتهای فروش اینترنتی بلیت دانست و تصریح کرد: پیشفروش اینترنتی بلیت سفرهای برونشهری در کاهش بار ترافیکی و مسافرتهای درونشهری تاثیرگذار است.
این مسئول دفاتر پیشخوان و شبکه اینترنتی را مهمترین بخش فروش اینترنتی بلیت عنوان کرد و گفت: متقاضیان بلیت میتوانند از طریق شبکه اینترنتی و دفاتر پیشخوان در هر مکان و زمان اقدام به خرید بلیت کنند ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 784 بلیت اینترنتی مسافری توسط شهروندان گیلانی خریداری شده است.
وی ادامه داد: نام شرکتهایی که بلیت مسافران را در تمام ایام سال پیش فروش میکنند در پایگاه اینترنتی www.Mosaferyar.ir وجود دارد و مسافران میتوانند از طریق پایگاه اینترنتی www.gilanmosafer.ir اقدام به خرید اینترنتی بلیت شرکتهای مسافری گیلان کنند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات، بیان کرد: کاهش اتلاف وقت و انرژی، کاهش آلودگی هوا و محیط زیست و کاهش هزینه از مهمترین مزایای حمل و نقل عمومی است.
علیپور حمل و نقل را واسطه بین فعالیتهای کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بینالمللی دانست و یادآور شد: حمل و نقل، قلب جریان توسعه کشور بوده و در توزیع درآمدها و کاهش نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقش موثری دارد.
انتهای پیام/84001/ی/گ1003