اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گچساران:

مختصات رفتاری آمریکا علیه ایران تغییر نکرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت گچساران گفت: ادعای مذاکره با ایران نوعی جنگ روانی است زیرا مختصات رفتاری آمریکا علیه ایران اسلامی تغییر نکرده‌ است.

مختصات رفتاری آمریکا علیه ایران تغییر نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده در خطبه نخست نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تشریح روح جوانمردی و مروت در جامعه اظهار کرد: جوانمردی و مروت، اصلی مهم و کهن در زندگی بشر بوده که به نظر می‌رسد در عصر و جامعه امروز کمرنگ شده است.

جوانمردی در جامعه امروز کمرنگ شده است

وی افزود: در صورتی که جوانمردی در جامعه امروزی احیا و توسعه یابد، بسیاری از ناهنجاری‌ و ضد ارزش‌ها از بطن جامعه از بین می‌رود.

خواجه‌زاده با بیان اینکه انسان‌های جوانمرد و بامروت اهل گذشت و ایثار هستند، ادامه داد: انسان‌های بامروت اگر نمک بخورند، نمکدان نمی‌شکنند و از پشت خنجر نمی‌زنند.

امام جمعه موقت گچساران با نقل حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه جوانمردی سبب زدوده شدن پستی از زندگی انسان می‌شود، به تشریح صفات و خصوصیات جوانمردان از دیدگاه آن امام همام پرداخت و گفت: نخستین صفت انسان‌های جوانمرد دوری از موارد نهی شده از جانب خداوند و حضور در مواردی که خداوند امر کرده است، می‌باشد.

خواجه‌زاده وفاداری و قدرشناسی را از دیگر خصوصیات جوانمردان دانست و ابراز داشت: جوانمرد کسی است که اگر کسی به وی دست دوستی داد و کمک، موقعیت و مقامی اعطا کرد، در همه شرایط قدرشناس این لطف باشد.

وی با اشاره به جوانمردی و مروت در حوزه سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: اگر کسی برای شما پست، مقام و جایگاهی به وجود آورد و خود به هر دلیلی در مسند و مسئولیت نماند، وی را فراموش نکنید و سپاس‌گزار و قدردان باشید.

خواجه‌زاده با بیان اینکه انسان مؤمن و مسلمان قدردان خدمت و خوبی دیگران است، یادآور شد: در حوزه سیاسی این مطلب وجود دارد، برخی که توسط کسی به جایگاه و منصبی رسیده‌اند با رفتن آن شخص به بدگویی علیه وی می‌پردازند در حالی که آن شخص به وی این پست و جایگاه را داده است و این رفتار دور از مروت و جوانمردی است.

ادعای مذاکره با ایران توسط آمریکایی‌ها نوعی جنگ روانی و تبلیغاتی است

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته گچساران با بیان اینکه تقوای الهی پیشه کنید که خداوند با پرهیزکاران است، با اشاره به موضوع سیاسی روز، مسئله مذاکره آمریکا و ایران اسلامی در محافل سیاسی جهان خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی در مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌های اخیر خود بحث مذاکره با ایران را مطرح کرده‌اند اما تاکنون هیچ درخواست رسمی مبنی بر مذاکره به ایران اسلامی ارسال نکرده‌اند.

خواجه‌زاده افزود: موضوع مذاکره موضوعی جدید نیست و همیشه این مسئله مطرح بوده است اما با توجه به عدم تغییر مختصات رفتار آمریکا علیه ایران اسلامی به نظر می‌رسد که این اظهارات آمریکایی‌ها نوعی جنگ روانی و تبلیغاتی است.

وی تجاوز به خاک ایران اسلامی از طریق ورود پهپادهای جاسوسی به حریم ایران اسلامی توسط آمریکا برای جمع آوری اطلاعات را نقطه مقابل این اظهارات و زیر سئوال بردن این ادعای آمریکایی‌ها دانست.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه زیرگذر گچساران به اصلاح قسمتی از سخنان خود در هفته گذشته در این زمینه پرداخت و یادآور شد: هفته گذشته عنوان شد بخشی از کنارگذر پروژه زیرگذر تا اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد که اصلاح می‌شود بخشی از روگذر این پروژه تا اسفند امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تقدیر ویژه از شرکت نفت گچساران در راه‌اندازی فرودگاه و پرواز گچساران به تهران

خواجه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات شهرداری دوگنبدان در لایروبی به موقع کانال‌ها به کمک شرکت نفت این شهرستان برای جلوگیری از وقوع سیل، همچنین زیرسازی 6 پارک محله‌ای در گچساران و جمع‌آوری سد معبر، کپری‌ها و دیگر خدمات در راستای زیباسازی شهر تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در راه‌اندازی و آغاز بکار پرواز فوکر 100 به مقصد تهران از گچساران، عنوان داشت: سابقه وجود فرودگاه در گچساران به سال 1326 برمی‌‌گردد و از سال 35 تا 40 این فرودگاه بیشتر به مقصد شهرهای نفتی جنوب پرواز داشت و تا قبل از این افتتاح، کهگیلویه و بویراحمد فاقد هواپیمای جت غیرملخی بود.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به سفر هیئت دولت و اختصاص بودجه به این پروژه گفت: شرکت نفت گچساران با انجام کارهای اجرایی سنگین، جلسات مستمر و کارهای بزرگ و قابل ملاحظه‌ای از جمله برداشتن 2 تپه شرقی و غربی به ارتفاع 25 و هفت متر نقش مهمی در انجام این کار بزرگ و تأثیرگذار داشت.

خواجه‌زاده در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات فرماندار، شهردار و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در زمینه همکاری و تلاش برای افتتاح فرودگاه گچساران برای پرواز هواپیمای جت فوکر 100 به مقصد تهران، از دیگر ادارات و نهاد‌هایی که در این زمینه همکاری و تعامل داشتند نیز تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/82001/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول