اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حمل و نقل کالای گیلان خبر داد

جابه‌جایی 6 میلیون تن کالا در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از جابه‌جایی بالغ بر 6 میلیون تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

جابه‌جایی 6 میلیون تن کالا در گیلان

اصغر امانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان در حوزه کالا در حال گسترش است، اظهار کرد: مقدار 6 میلیون و 197 هزار و 214 تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان جابه‌جا شده است.

وی ادامه داد: بندر انزلی با جابه‌جایی 2 میلیون و 639 هزار و 434 تن کالا رتبه نخست گیلان را کسب کرده و شهرهای رشت و رودبار در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

این مسئول، به نوع کالای جابه‌جا شده در گیلان اشاره کرد و افزود: آهن‌آلات، تخته، چوب، ورق آهن، سیمان، شمش آهن، گازوئیل، گندم، میلگرد و ناودانی عمده‌ترین کالای حمل شده در استان است.

وی با اشاره به فعالیت پایانه‌های بار دولتی و خصوصی در گیلان، خاطرنشان کرد: تعداد 420 هزار و 381 دستگاه کامیون و تریلر جابه‌جایی کالای مذکور را در استان انجام دادند.

امانی با بیان اینکه 161 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا در گیلان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: اداره مذکور بر فعالیت موسسه‌های حمل و نقل کالا نظارت دارد.

وی جایگاه حمل و نقل جاده‌ای کالا در توسعه کشور را مهم خواند و تصریح کرد: کارخانه‌ها نیاز به تامین منظم سوخت، مواد اولیه، لوازم یدکی و انتقال کالای تولید شده خود دارند و این امر نشان دهنده جایگاه بلند حمل و نقل جاده‌ای کالا است.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه ضعف امکانات حمل و نقل داخلی حتی به موقعیت‌های جهانی بازار محصولات کشورها صدمه وارد می‌کند، اضافه کرد: گسترش بزرگراه‌ها و مسیرهای ترانزیتی، تاسیس ترمینال، تیرپار‌ک‌های مدرن با استانداردهای جهانی، امنیت تردد کالا، تسهیل و روان‌سازی در امور بندری و گمرکی از موارد مهم در شکوفایی اقتصادی کشورها محسوب می‌شود.

وی برخورداری از ناوگان جوان، آموزش رانندگان و به‌روزرسانی اطلاعات در زمینه حمل و نقل در توسعه و شکوفایی اقتصادی به‌ ویژه در امر صادرات کالاهای غیر نفتی را موثر دانست.

امانی حمل و نقل را یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی عنوان کرد و یادآور شد: حمل و نقل تأثیر بسیاری بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول